معاون اول قوه قضاییه، ضرر و آسیب سرقت را متوجه سارق، مالباخته، نظام و کل جامعه دانست و گفت: جایی که به مصالح کشور ضربه می زند باید دادگاه ها علنی برگزار شود.

نخستین جایزۀ ملی دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی استاد برجستۀ تاریخ با تقدیر از برگزیدگان به پایان رسید.

روزنامه مردم سالاری در گفت وگو با ناصر فکوهی استاد انسان شناسی دانشگاه تهران نوشت: با نگاه به تاریخ توسعه و پیشرفت جوامع بشری، آنچه که به مثابه شاکله اساسی قابل لمس و تاویل است، جایگاه فرهنگ و میزان حضور علوم انسانی در پیشرفت و توسعه علمی‌– صنعتی می‌باشد. در این راستا شاهراه علوم انسانی را باید فرصتی تلقی کرد که اگر با تعقل و منشی متعادل هموار نگردد، مشخصا در آینده باید منتظر راهزنان فرهنگی بر سر این شاهراه باشیم.
بیروت – ایرنا – نفت از ارکانی است که در شرایط مختلف و با وجود گذشت روزها و سال ها، حضوری قوی و موثر دارد و قیمت طلای سیاه از عناصر اصلی است که در تعیین سرنوشت اوضاع اقتصادی جهان سهمی بسزا دارد.
«آثار راهبردی آزادسازی حلب»، «اربعین؛ ظرفیت ها و آسیب ها»، «کتاب خوان تخصصی» و «بررسی مطالبات حقوقی حوزه ازدواج کودک» از مهمترین نشست هایی بود که هفته گذشته در کشور برگزار شد.
کوالالامپور – ایرنا – دانشجویان مالزیایی بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران براساس فرهنگ و ارزش های داخلی عمل می کند و به رغم فشارهای غرب روایت و هویت خود را حفظ کرده است.
منتقد پیشکسوت و مدرس سینما گفت: سینمایی که آثار متفکرانه و خِردورز تولید کند، بطور قطع در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشقراول خواهد بود.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر لزوم توجه به مسایل خارج از کشور از جمله ایجاد یک تشکل از خیران فعال در عرصه تبلیغ بین الملل تاکید کرد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: روانشناسی مدرن در غرب حقیقت بشر را فراموش کرده و ظرفیت های انسان را سرکوب می کند.
تهران – ایرنا – نخستین نسخه چاپ مجدد کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر که از هنگام جنگ دوم جهانی در آلمان چاپ شده، به پرفروش ترین کتاب این کشور تبدیل شده و قرار است چاپ ششم آن نیز منتشر شود.
تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز سه شنبه با معرفی « رابرت لایتیزر» یک وکیل با تجربه به عنوان نامزد تصدی سمت نماینده امور تجاری آمریکا، به نظر می رسد بر تصمیم خود برای مقابله با سیاست های تجاری چین مصمم است.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز سه شنبه در مطلبی از اقدام آژانس امدادرسانی و اشتغال فلسطینیان سازمان ملل متحد (اونروا) از حذف نام 'اسرائیل' در کتاب های درسی مدارس این آژانس در کرانه باختری و غزه خبر داد.
بسیاری از کارگران و کارمندان که آب باریکه ای به نام حقوق دارند، تلاش می کنند تا بخشی از همین درآمد ناچیز را برای روز مبادا پس انداز کنند و یکی از راه های این آینده نگری را سپرده گذاری در بانک می دانند که آن هم اما و اگرهایی دارد.
نخستین جلسه هیات علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر با معارفه اعضای این هیات در دفتر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
دادستان کل کشور گفت: متاسفانه به مسائل فرهنگی و اخلاقی مقداری جنبه سیاسی، جناحی و حزبی می دهیم که خیلی کار را خراب تر می کند.
معاون اداری، مالی وعمرانی دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه بدنبال مجوز برای تبدیل وضعیت 50 درصد از نیروهای قراردادی دانشگاه های پیام نور کشور است.
نخستین جلسه هیات علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر با معارفه اعضای این هیات در دفتر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
دادستان کل کشور گفت: متاسفانه به مسائل فرهنگی و اخلاقی مقداری جنبه سیاسی، جناحی و حزبی می دهیم که خیلی کار را خراب تر می کند.
جشنواره عکس، کارتون، انیمیشن و فیلم کوتاه برای نخستین بار با هدف ایجاد تعامل بین دست اندرکاران حوزه پژوهش،علم و فناوری با بخش هنر برای ارتباط موثرتر با جامعه در شناسایی چالش ها و فرصت های این حوزه بصورت بین المللی آغاز به کار کرد.
17 گروه راه یافته به مسابقه هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
قائم مقام شورای عالی قرآن برگزاری نشست های تخصصی این شورا در 12 سال گذشته را در راستای ارتقای علمی و مهارتی جامعه قرآنی ارزیابی کرد و سیزدهمین نشست را برای رشد جریان ترتیل خوانی در کشور دانست.
رییس موزه ملی علوم و فناوری ایران با انتقاد از فرآیند آموزش و پرورش در کشور گفت: برای کمک به فرآیند آموزش کشور باید موزه های علوم و فناوری در اولویت قرار داده شوند، این موزه ها به مثابه دانشگاه های عمومی برای فرآیند آموزش خواهند بود.
نمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان از سوم تا دهم بهمن ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد برپا می شود.
نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، برگزاری کنگره شعر کتاب را اقدامی پسندیده دانست و پیشنهاد کرد؛ این کنگره محدود به یک دوره نشود.
صفحه14 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار