چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:01

جزیره بی‌تربیت‌ها پرفروش‌ترین کتاب کانون پرورش فکری در نمایشگاه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«جزیره بی‌تربیت‌ها 5» شهرام شفیعی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج روز اول سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، این کتاب طنز که به تازگی منتشر شده، ادامه ماجراهای «خانواده سلطنتی بی تربیت‌ها» است که چهار شماره قبل آن در سال‌های گذشته از سوی کانون به چاپ رسیده است.
راوی جزیره‌ بی‌تربیت‌ها پسری نوجوان است که ماجراهای خود و خانواده‌اش در یک کاخ را تعریف می‌کند. آن‌ها بازماندگان یک سلسله هستند و به عنوان مراقب و راهنما در کاخ باقی‌ مانده‌اند.
در این دوره از نمایشگاه، کتاب‌های «قایم موشک (مجموعه 100 تایی‌ها)»، «راز خانه سه خواهرون» و «بچه‌ گروفالو» از تولیدات کانون نیز در پنج روز اول با استقبال مخاطبان رو به رو شده و به ترتیب در رده پرفروش‌ترین‌های چاپ اول قرار گرفته است.
کتاب‌های «گروفالو»، «زیبا صدایم کن»، «بردیا و ملکه سرزمین عاج»، «هستی»، «شاهزاده خانومی در مترو»، «راز باغ متروک» و «آرزوی سوم» نیز از جمله کتاب‌های تجدید چاپی کانون است که به ترتیب در شمار پرفروش‌های این دوره از نمایشگاه هستند.
«دست به دست»، «عروسک سارا»، «چوب چین»، «دومینو» و لوح فشرده «بارون میاد جرجر» به ترتیب سرگرمی‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب تهران جزو پرفروش‌ترین محصولات کانون به شمار می‌روند.

** نمایشنامه‌های کودک و نوجوان در یک قفسه
مجموعه‌ای از متن نمایشنامه‌های منتشر شده در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان به مطالعه و اجرای نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.
غرفه کانون پرورش فکری امسال قفسه ویژه‌ای را به ارایه حدود 18 نمایشنامه و کتاب ویژه تئاتر کودکان و نوجوانان اختصاص داده است تا خانواده‌ها، معلمان مدارس و مربیان کودکان و مخاطبان بتوانند به این آثار دسترسی راحت‌تری داشته باشند.
افزایش تعداد این آثار در حالی که در سال‌های گذشته بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه تئاتر کودک از کمبود منابع مناسب در این زمینه گله‌مند بودند نویدبخش فعالیت بیشتر در زمینه نمایش کودک است.
در این میان اگرچه همچنان این کمبود پابرجا است اما این آثار که در سال‌های مختلف منتشر شده است، می‌تواند بخشی از نیازهای مخاطبان این هنر ارزشمند را تامین کند.
نمایشنامه‌های «زنگ اول تاریخ»، «جعبه‌ خیال» و «ما همان جمع پراکنده» نوشته فریده شیرژیان، «ت، مثل تئاتر» نوشته رضا فیاضی، «آرش و کوهستان» محمدحسین ناصربخت، «این عروسک مال کیه؟» داوود کیانیان، «نقل رستم و سهراب» نوشته عباس جهانگیریان، «پیرمرد و ببر» علی خاکبازان، «مجید، هی و فرچه‌ها» حسین فدایی ‌حسین ،
«سفر به شهر اعداد» محمد قاسمی و «کوچ ستاره‌ها» هادی حوری از جمله نمایشنامه ‌های نوجوان است که برخی از آن‌ها در سال‌های اخیر از سوی کارگردان‌های نام‌آشنا روی صحنه رفته است.
کتاب «گفتارها و نوشتارهایی از تئاتر کودک و نوجوان» نیز مجموعه نشست‌ها و مقالات دومین همایش تخصصی درام کاربردی را در اختیار صاحب‌نظران قرار داده است.
در حوزه کودک عمده آثار منتشر شده حالت آهنگین، منظوم و همراه با بازی دارد و با تصویرگری‌های شاد و کودکانه‌ای همراه است.
«گرگم و گله می‌برم» و «کفش توری، گل بلوری» نوشته افسانه شعبان‌نژاد، «نگین شکسته» زهره معماری‌نسب، «قوقولی قوقو» علی اکبر حلیمی، «محاکمه گرگ بدجنس مهربان» و «زرد نخودی، سبز کشمشی» نجمه قاسم‌زاده عقیانی از جمله این آثار است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا پایان روز 23 اردیبهشت در بخش‌ «کودک و نوجوان»، سالن B4، غرفه‌ 44 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در «شهر آفتاب» آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت 10 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران**انتشار: جواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1778 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار