چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:01

کانون پرورش فکری شبکه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی ایجاد می‌کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون به دنبال ایجاد یک شبکه سراسری برای توزیع محصولات فرهنگی‌ و هنری به ویژه کتاب است.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، فریدون واحدی در گردهمایی مشترک مدیران کل ستادی و استانی و نمایندگان عرضه محصولات فرهنگی کانون اظهار کرد: نظام فرهنگی کشور می‌تواند با محوریت کانون این شبکه را راه‌اندازی کند چرا که به عنوان یک دستگاه فرهنگی معتقدیم باید در این زمینه پیش قدم باشیم.
وی با بیان اینکه نمی توان بدون ایجاد شبکه توزیع به توسعه تولید پرداخت و ایجاد این شبکه برای نظام فرهنگی جمهوری اسلامی و کانون یک سند افتخار است، افزود: اگرچه کانون دارای مجموعه‌ای از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی است اما هنوز به یک شبکه منسجم و سراسری در حوزه عرضه این محصولات نرسیدیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری یادآورشد: در شرایط رکود و تنگناهای اقتصادی نخستین کالایی که به صورت عمده از سبد اقتصادی خانوار حذف می‌شود، محصولات فرهنگی و کتاب است و باید اذعان کنیم در زمینه دسترسی جامعه بویژه کودکان و نوجوانان به محصولات فرهنگی و کتاب با مشکل روبرو هستیم و به تبع آن میزان مطالعه کتاب و مصرف محصولات فرهنگی نیز بسیار کم است.
واحدی از اهالی فرهنگ و مدیران و معلمان مدارس خواست کودکان و نوجوانان را به بازدید از نمایشگاه‌های کتاب تشویق کنند و گفت: اطلاع‌رسانی ناکافی مشکل دیگری در مسیر عرضه‌ کتاب و دیگر محصولات فرهنگی است.
وی ادامه داد: لازم است رسانه‌ها بویژه صدا و سیما در کنار تبلیغ کالاهای تجاری و موسسه ‌های آموزشی، به معرفی و تبلیغ کتاب و محصولات فرهنگی؛ با نگاهی فرهنگی و نه اقتصادی صرف توجه کنند بویژه که در این بخش به دلیل سودآوری اندک، چندان مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار نمی‌گیرد.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با یادآوری این نکته که دولت در حوزه‌های تجاری و صنعت و کشاورزی از تولیدکنندگان حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: در این بخش‌ها به بنگاه‌های زود بازده وام‌های کم‌بهره اعطا می‌شود اما در حوزه کالاهای فرهنگی و کتاب کم کاری شده است.
وی پیشنهاد کرد: در حوزه کالاهای فرهنگی اگر مالیات دریافت نشود یا با حمایت مجلس و دولت، این کالاها از مالیات ارزش افزوده معاف شوند، زیرا سرمایه‌گذاران انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.
فراهنگ**1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران**انتشار: جواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1957 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار