جمعه, 02 مهر 1395 ساعت 13:30

ثبات منطقه به نیروی مسلح ایران است/ پشتوانه 8 سال دفاع مقدس جهاد اکبربود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ملت ایران نشان دادند تجاوز کار نیستند گفت: ملت ایران لنگر ثبات منطقه است ، امروز هم ثبات منطقه به نیروهای مسلح ماست اما اگر کشوری بخواهد به ایران تجاوز کند متجاوز را پشیمان خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت السلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: اگر کشوری به ما تجاوز کند همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را خواهیم داشت ، امروز نیروهای ما دست برتر، نیرویی بالاتر و اقتداری عمیق تر دارند .
حجت السلام و المسلمین صدیقی ، دفاع مقدس را حضور عینی آرمان های اسلامی اعتقادات اسلامی در صحنه رویارویی عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس یک مقابله نظامی نبود جمله ای که حضرت رسول (ص) در مورد امیرالمومنین (ع ) فرمودند که معنی آن را در دوران هجوم مامورین ساواک در فیضه نیز شاهد بودیم ، آن بود که تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفت .انقلاب ما حضور همه دین در برابر همه بی دینی ها و ظلمات است .
خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس مقابله اعتقادی، فکری ،فرهنگی اخلاقی، سیاسی بود و مقابله نظامی بخش کوچک آن به شمار می رفت ، مقابله نظامی جهاد اصغر بود ولی پشتوانه آن جهاد اکبر و اوسط بود ، رزمندگان ما اساتید دانشگاه اعتقاد بودند ، تعمیق کردند و اعتقادات دینی و جنگ بدر را تداعی و نصرت الهی را محسوس و ملموس کردند ، باور جدیدی دادند که از قدرت های بزرگ می شود با اتکا به ایمان امدادهای غیبی هیچ نترسید.
وی افزود: ما پیروان امیرالمومنین علی (ع ) هستیم که فرمود اگر همه عالم مقابل من قرار بگیرند من یک نفره در مقابل همه استقامت می کنم صحنه هشت سال دفاع مقدس ما طلوع اعتقادات دینی ما بود که می شود هم با شوروی ، آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و آلمان و با همه قدرت های مرتجع ، مزدوران و امکاناتشان پنجه در پنجه گذاشت و با پیروزی بیرون آمد. لذا آن کانون، کانون عرفان و عشق بود و تهجد ، نماز شب و ایثار بود ، صبر و عفت بود اینکه امام فرمودند در یک دست سلاح در یک دست قران، تعبیرات دقیقی بود که ما به چشم خود به عیان در دفاع مقدس مشاهده کردیم .
وی اضافه کرد: امروز هم سفارشات مقام معظم رهبری است، اگر دیروز ما صحنه های دل انگیز و حماسه های جاویدی از رزمندگان و شهدا می دیدیم در تاریخ ثبت شده است در اثر روح بلندی بود همه ما اعضای او بودیم و آن روح بلند در کالبد ملت ما آنچنان اشراف پیدا و احاطه کرد گویا همه روحیه امام دارند و جمله امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ، در وجودشان می یابند به همه قدرتها پوزخند می زنند ، همه را بازیچه می دانند با اتکا به ایمان هشت سال می ایستند.
وی ادامه داد: اگر آن روز آن استقامت را نداشتیم امروز خبری از اخلاق و معرفت برای ما باقی نمی ماند،عمده ترین پیروزی ما در دفاع مقدس پیروزی مکتب و ولایت ،زعامت غدیری و اخلاق و اعتقادات راستین ما بود.
حجت السلام و المسلمین صدیقی گفت: امروز هم ما باید همان راه دفاع مقدس همچون انقیاد و اطاعت مطلق از ولایت صبر و استقامت اتکا به ایمان و توسل به ائمه اطهار را طی کنیم .
خطیب نماز جمعه تهران همچنین بازگشایی مدارس،دانشگاه ها و حوزه های علمیه را به امام زمان رهبری ، فرهیختگان ، پدران، مادران، آینده سازان و مسئولین فرهنگی تبریک گفت و با اشاره به سه اصل سرنوشت ساز اقتصاد مقاومتی،عرصه فرنگ و فناوری که مقام معظم رهبری معرفی فرموده اند، گفت: ملت شهدای ، امام شهدا و امام زمان و نایب امام توقعشان این است بازی ها و جدا لهای سیاسی و گروهی و جناحی را به مدارس نکشانیم.
وی خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه باید سیاسی باشند اما سیاست علوی، دشمنان را باید بشناسند دشمن درجه اول ما آمریکاست.
صدیقی با بیان اینکه استادان و آموزگاران در کتاب های درسی ریشه ظلم و سلطه جهانی را بازگو کنند، گفت: این همه آیات قرآن درباره برائت از مشرکین شیطان را برجسته کرده دشمن شناسی را در مدارس تزریق کنیم.
وی افزود:مسئله ولایت ؛ ما را ازچنگ استعمار و سلطه و سلطنت نجات داد و این همه برکت برای ما آورد . باید برای این مسائل اساسی فصلی باز شود و فرهیختگان اتاق فکر تشکیل دهند.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: افراد صاحب قلم و هنر که عرصه های فرهنگی را در اختیار دارند مساله ولایت و جبهه را به طور دایم بازگو کنند، از این ذخیره عظیم درس های جدیدی به فراخور زمان برای اینده سازان ما عملی سازند.
حجت السلام و المسلمین صدیقی همچنین با اشاره به حمله اخیر نیروهای آمریکایی به مواضع ارتش سوریه که منجر به شهادت 90 نفر از نیروهای سوریه و مجروح شدن عده ای دیگر شد گفت: پیش از این هم همین بمباران در عراق علیه حشد الشعبی انجام شد و حمایت اسرائیل و بمباران قنیطره حمایت عربستان نشان می دهد شبکه لعنتی جهانی علیه استقلال کشورها و علیه خیزش و بیداری ما دست به دست دادند.
وی تصریح کرد: مبارزه با ترور از زبان اینها دروغ و فریب است اینها همراه تروریست ها هستد خودشان تروریست ها را ایجاد کردند ، ما باید بیدار باشیم و مسیر را ادامه دهیم.
سیام**2021**1601**خبرنگار: داود مرادپور انتشاردهنده: شهناز حسنی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1343 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار