چهارشنبه, 31 شهریور 1395 ساعت 17:55

اسناد جنگ را خریداری نمی کنیم/ سه میلیون و300 برگ سند دفاع مقدس را در اختیار داریم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با تاکید برگردآوری اطلاعات دوران دفاع مقدس گفت: گردآوری اطلاعات و اسناد دوران هشت سال دفاع مقدس با مشکلاتی روبرو هستیم و تصمیمی برای خرید اسناد جنگ نداریم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار جواد خضری روز چهارشنبه در اولین روزهفته دفاع مقدس در نشست خبری با رسانه ها اظهارکرد: با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی تلاش کرده ایم تا اسناد و یا فیلم های دوران دفاع مقدس را که درحال نابودی بود و برای مدت طولانی توسط برخی دستگاهها حفظ شده بود از طرق مختلف گردآوری و جمع آوری و اصل این اسناد را حفظ کنیم.

** سه میلیون و 300 برگ سند دفاع مقدس را در اختیار داریم
وی گفت: با انعقاد تفاهمنامه هایی با مراجع لشکری و کشوری توانسته ایم یک میلیون و150 عکس دیجیتالی از دوران دفاع مقدس را گردآوری کنیم.همچنین سه میلیون و 300 برگ سند دفاع مقدس را نیز در اختیار داریم.
وی اظهارکرد: هم اکنون 16 کارگروه در این باغ موزه به جمع آوری اطلاعات دفاع مقدس مبادرت می کند و تاکنون 325جلسه در این باره برگزار شده است و ماحصل کاری این کارگروه ها گردآوری 12 هزار ساعت فیلم دفاع مقدس و 28 هزار صوت بوده است.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد: اطلاعات دوران دفاع مقدس به مردم باید دقیق ودرست منعکس شود چرا که اگر نادرست منعکس شود منجر به بدعت در دفاع مقدس وبرداشت های ناروا عموم از دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد شد.
وی با بیان اینکه در برخی موارد حتی شاهدیم که اطلاعات و اسناد جنگ بفروش میرسد ادامه داد: یا مطالبی که بیان می شود اقرار و تحریف دارد بنابراین برای جلوگیری از اقدامات، نسبت به جمع آروی اطلاعلات دفاع مقدس اقدام کردیم و این باغ موزه دفاع مقدس نمونه ای از این اماکن است.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: آنچه امروز در قالب اطلاعات دفاع مقدس گردآوری کرده ایم به عنوان ثروت ما نام برده می شود.
خضری تاکیدکرد: باغ موزه دفاع مقدس می تواند به تنهایی تاریخ دفاع مقدس را منعکس کند اما این کافی نیست.

* ساختار نگهداری اسناد جنگ فیزیکی نیست
سردارخضری ازجامع ترین وبزرگترین دیتا سنتر در باغ موزه دفاع مقدس خبرداد و تاکیدکرد: ساختار نگهداری اسناد دوران دفاع مقدس فیزیکی نیست واین اسناد در دیتا سنتری با ظرفیت 540 ترابایت نگهداری می شود.
وی خاطرنشان کرد: این دیتا سنتر سال گذشته به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به تاثیر واقعه عاشورا بر مردم گفت: واقعه کربلا از طریق روح حماسی و رفتارهای اخلاقی سید الشهدا و خاندانش توانسته است پس از1400 سال تاثیری بس بزرگ بر مردم بگذارد در خالی که شاهدیم 8 سال دوران دفاع مقدس چنین اثری را برمردم باقی نگذاشته است.
وی به دستآوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دوران دفاع مقدس نه تنها برای کشور ما تاریخ ساز است بلکه برای جامعه اسلامی می تواند تمدن ساز باشد.
خضری گفت: بررسی تاکتیکی دوران دفاع مقدس و جنگ به درد مردم نمی خورد، جامعه امروز نیازمند معارف دفاع مقدس و دریافت رفتارهای دفاعی است که خوشبختانه سرمایه بزرگی به لحاظ کمی و کیفی در اختیار داریم.
وی ابرازامیدواری کرد که درآینده نزدیک باغ موزه دفاع مقدس بتواند اطلاعات دوران دفاع مقدس را در اختیار مردم بگذارد.
خضری با اشاره به سه هدف باغ موزه دفاع مقدس افزود: اولین هدف ما نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است دوم رفع نیازنمندی های پژوهشگران حوزه دفاع مقدس و سوم دستیابی گروه های خاص به اطلاعاتی انحصاری از جنگ و دفاع مقدس است که گاهی شاهد خرید و فروش این اطلاعات هستیم. بطور قطع با انتشار این اطلاعات انحصاری بودن آنها خواهد شکست.
وی در ادامه با تاکید براینکه انتشار اطلاعات انحصاری از دوران دفاع مقدس نیازمند زمان است به رسانه ها وعده داد تا بزودی این اقدام را محقق شود.

** اعزام کاروان های راهیان نور
خضری درادامه به اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیات جنگی در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج هزار و 693 نفر درقالب 500 روز با اتوبوس های راهیان نور به مناطق عملیات جنگی در جنوب اعزام شده اند و اینک برای دوره یازدهم اعزام این کاروان ها آماده می شویم.
خضری در بخش دیگر سخنانش به اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: فعالیت های هفته دفاع مقدس از دو ماه گذشته آغاز شده است و البته معتقدم از آنجا که جنس دفاع مقدس به همه آحاد مردم بازمی گردد نباید این فعالیتها به هفته روز و ماه ختم شود.
وی انتشار پنج هزارو 400 بسته عکس دفاع مقدس به استانهای کشور، انتشارعکس های دفاع مقدس درمنظرشهری، برگزاری 30 عنوان برنامه در زمینه دفاع مقدس را از عمده برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس بیان کرد.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد:30 برنامه پیش بینی شده درحوزه دفاع مقدس از فردا(پنجشنبه ) در محل باغ موزه دفاع مقدس به اجرا درخواهد آمد و با اجرای آنها از جمعی رزمندگان دفاع مقدس، خادمان حریم عتبات عالیات، خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از ایثارگران ناجا، ایثارگران سپاه پاسداران و بازنشستگان جنگ تجلیل بعمل خواهد آمد.
وی گفت: در این هفته از شرکت کنندگان فراخوان نقاشی و خاطره نویسی تجلیل خواهد شد.
خضری ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک کتاب های صوتی دفاع مقدس در اختیار مردم قرار بگیرد.
اجتمام**9136**1724
خبرنگار: فرزانه جلالیان - انتشاردهنده: حسین فتح الهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 664 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار