اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

منوچهر اکبرلو پژوهشگر در نشست راهکارهایی جهت ترویج کتابخوانی گفت: راهکارهای سنتی برای ترویج کتابخوانی با توجه به مسائل جدیدی که جامعه امروز با آن دست به گریبان است دیگر راهگشا نیست.
نشست الگوی مفهومی  Pressoo پنجشنبه 17 اردیبهشت ماه  در تالار گفت وگوی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
معاون فرهنگی مصلی امام خمینی (ره) از آغاز به کار سالن فرهنگ در ایام برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب و سایر مناسبت ها در مصلای امام خمینی (ره) خبر داد.

کتاب المشارع و المطارحات (الطبیعیات) شیخ اشراق از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با تصحیح و مقدمه نجفقلی حبیبی منتشر شد.

جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 12:01

اینجا هیجانِ جستجوست در کتاب و کلمه

عادت تحمل 10 روز ترافیک در اردیبهشت و حوالی مصلی برای ما تقریبا 10 ساله شده است. ترافیکی که از علاقه و شوق مردم سرزمین حافظ و سعدی نسبت به یار مهربان حکایت دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لحظاتی پیش با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.
جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 11:45

کیفیت؛ عامل اصلی ترغیب مخاطب به مطالعه

کیفیت و محتوای کتاب ها از عوامل اصلی روی آوری مخاطبان به مطالعه است اما به نظر می رسد در سال های اخیر توجه کمتری به این مقوله شده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، با حضور در غرفه کتابخانه مجلس با ایوبی زاده، مدیر انتشارات کتابخانه به بحث و گفتگو پرداخت.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، کتاب یهود ، صهیونیسم و اروپا را عرضه کرد .
سومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درحالی دقایقی پیش در مصلی تهران فعالیت خود را آغاز کرد که بخش بین الملل این رویداد بزرگ فرهنگی با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شده است.
سرای انجمن کودک و نوجوان در روز سوم از برگزاری نمایشگاه کتاب دو نشست با عناوین نقد و بررسی 10 هزار نمایشگاه در مدارس» و «تدوین رسم خط واحد برای کتاب های کودک و نوجوان برگزار می کند.
سومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز (جمعه) با برگزاری 6 برنامه سرای اهل قلم و چهار نشست تالار گفت و گو در مصلی امام خمینی (ره) تهران پیگیری می شود.
مدیر یک ناشر شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: روند صدور مجوز کتاب در دولت یازدهم بسیار آسان شده و می توان تا دو هفته مجوز چاپ کتاب را دریافت کرد.
دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی سپری شد که رخدادهایی چون حضور میهمان ناخوانده، به چشم آمدن غرفه های خالی در سالن ناشران داخلی، تشویق خود جوش وزیر و حضور به موقع نیروهای اورژانس مهمترین حاشیه های جشن کتاب ایران را به خود اختصاص دادند.

دکتر جعفری، رئیس دفتر دکتر لاریجانی و آیت الله معراجی، عضو هیأت امنای کتابخانه مجلس، با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از غرفه کتابخانه مجلس دیدن نمودند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار