چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:02

تخریب و بداخلاقی در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری دیده می شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه در دو مناظره برگزار شده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شاهد تخریب و بد اخلاقی بودیم، گفت: تابع نظامی هستیم که می گوید حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در شهر آفتاب، حجت الاسلام مجید انصاری عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از کتابخانه دیجیتال قوانین و مقررات (نسخه الکترونیکی ) مجموعه های معاونت تدوین ، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات این مطلب را عنوان کرد.
انصاری افزود: تابع نظامی هستیم که می گوید حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر و تخریب شخصیت مومن حرام است ، اما در مناظره های برگزار شده شاهد شکسته شدن حریم اخلاق و حرمت انصاف توسط برخی نامزدها بودیم ؛ هرچند این سنت سیئه 12 سال پیش بنیان نهاده شد.
وی اظهار کرد: در گذشته به دلیل آنکه قوه قضاییه به موقع با این سنت زشت و حق کشی آشکار برخورد نکرد برخی به اتهام ثابت نشده و برخی متهمین جز مجازات شدند در حالی که بنیان گذاران آن سنت بد و زشت اخلاقی در حاشیه امن باقی ماندند.
به گفته انصاری در سال 88 این بی اخلاقی باردیگر تکرار شد و مردم شاهد این پدیده شوم بودند.
وی اظهار امیدواری کرد که مردم فهیم به این نوع رویکردها پاسخ منفی دهند و دستگاه های ذیربط اجازه ندهند بی اخلاقی و سوء اخلاق به جامعه سرایت کنند.
معاون رییس جمهوری اظهار داشت: اولین اقدام در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ادای سوگند در برابر خدا، قرآن، پیشگاه ملت در خانه مردم برای پاسداری از حقوق اساسی مردم و دفاع از حیثیت آنها صورت می گیرد.
انصاری ادامه داد: در صورتی که در گام اول در نگاه مردم این سوگند نقض شود دیگر نمی توان به صاحبان این سوگند اعتماد کرد.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: بهتر است نامزدها سابقه عملکرد خود را منصفانه بیان کنند هجمه غیر منصفانه توام با سیاه نمایی و تخریب و آمار دروغ به دولت مستقر پسندیده نیست.
به گفته انصاری تابلویی که برخی از نامزدها از ایران و جمهوری اسلامی در سخنرانی های خود ترسیم کردند یک کشوری در فقر فرو رفته ، ویران و تباه شده را نشان می دهد اگر کسی ایران را ندیده باشد تصور می کند مردم ما عقب مانده ترین جوامع هستند که این ظلمی آشکار به انقلاب و ملتی است که 38 سال تلاش کرده ، کشور خود را ساخته و به یک قدرت در عرصه های مختلف تبدیل شود.
وی اظهار امیدواری کرد: افرادی که دست به تخریب زده اند این کار خود را جبران کنند.

** فیلتر شدن سایت 'کارانه' توسط دولت نبوده است
معاون حقوقی رییس جمهوری یکی از حقوق شهروندی، دانستن، است در حالی که در فضای تهمت و دروغ این حق ضایع شد و مردم نتوانستند حق را شفاف بشنوند لذا از همه نامزدها می خواهم حقوق مردم ، نامزدهای دیگر و طرفداران آنها را بخصوص در شهرستان ها رعایت کنند تا هر کس با هر گرایشی آزادانه حرف خود را بزند.
انصاری خرید رای و تبلیغات سوء را از جرایم انتخاباتی بر شمرد و افزود: این دو موضوع در قانون انتخابات مورد تاکید قرار گرفته است تا جایی که در صورت عدم رعایت موجب ابطال آراء می شود.
وی با بیان اینکه دولت در خصوص فیلتر کردن سایت ' کارانه ' محمد باقر قالیباف نامزد دوازدهمین دور ریاست جمهوری اقدامی نکرده ، افزود: وظیفه معاونت حقوقی آن است که روزانه همه جا را رصد می کند و در مواردی که به دولت یا دستگاهی تهمتی زده شود و حقی از کسی یا نهادی ضایع شود به هیات نظارت بر تبلیغات انتخابات و شورای نگهبان شکایت می کند.
به گفته انصاری هیات نظارت بر انتخابات نظرش این است که سایت ثبت نام کارانه به منزله خرید رای است و ممنوع می باشد بنابراین اقدام قانونی خود را انجام داده است.

** انتشار 600 کتاب با 370 عنوان توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری
انصاری در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر تسهیل عرضه کتاب و محصول اندیشه نویسندگان گفت: دولت تدبیر و امید به این امر اهتمام ویژه داشت و تلاش شده که امور به صنف و اصحاب نشر واگذار شود.
به گفته وی نگاه دولت حتی در برنامه ممیزی این است که صاحبان صنف با همفکری صاحبان دانش فضای فکری سالم را برای جامعه آماده و به نحو مناسب عرضه کنند.
معاون رییس جمهوری گفت: با وجود پیشرفت های فضای مجازی ، کتاب جایگاه و جاذبه خود را دارد و ایجاد توازن و تعادل بین کتاب سنتی و الکترونیکی امری ضروری است.
انصاری با بیان اینکه معاونت حقوقی از طریق معاونت تدوین ، تنقیح و انتشار قوانین حدود 600 کتاب با 370 عنوان منتشر کرده ، ویژگی کتاب ها را جامعیت آنها دانست.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات، حجم بیش از حد قوانین است که این مساله موجب شده مردم در دسترسی به قوانین مورد نیاز دچار اشکال شوند.
به گفته وی بسیاری از مردم به دلیل حجم قوانین از یکسو و مشکلات فرصت از سوی دیگر آشنایی لازم با قوانین کشور بخصوص قوانین مرتبط با فعالیت خود ندارند ، بنابراین ناخواسته مرتکب تخلفی می شوند که ناشی از جهل آنها است.
انصاری ادامه داد: شهروندان به دلیل عدم اشراف به قوانین گرفتار پرونده در حوزه های اقتصادی و تجاری می شوند بنابراین این معاونت کتابهایی را با نگاه تنقیحی منتشر کرده است.
معاون حقوقی رییس جمهوری توضیح داد: در صورتی که بتوانیم 200 یا 300 قانون جامع را تدوین کنیم و ذیل آنها بقیه قوانین را کد گذاری ، مراجعه کاربران به قوانین آسانتر خواهد شد.
به گفته وی این موضوع در سیاست های کلی نظام قانون گذاری با همت مرحوم هاشمی رفسنجانی تصویب شد و توسط مقام معظم رهبری در آستانه ابلاغ است.
انصاری در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به منشور حقوق شهروندی گفت: رییس جمهوری حقوقدان از ابتدای کارخود تدوین این منشور را در دستور کار قرار داده و در سه سال گذشته نظر همه صاحبنظران قضات و کارشناسان اخذ شده است.
وی توضیح داد: این گام نخست از خروج از نظام دیوان سالاری به نظام سالم و چابک است و مبارزه با فساد اداری جز اصلاح فکورانه زیرساخت های اداری میسر نیست. تا وقتی که در نظام اداری حبس اطلاعات وجود دارد رانت اطلاعات هم هست و از رانت اطلاعات خیلی ها صاحب ثروت می شوند.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در قانون شفافیت تلاش شده همه مسوولان نظام در فعالیت های خود شفاف باشند و اطلاعاتی را ارائه کنند تا زمینه فساد باقی نماند. در این زمینه لایحه تعارض منافع نیز آماده است ، لایحه ای که با آن می توان جلوی تصمیم گیری های اشخاص و نهادهای ذینفع را گرفت.

فراهنگ** 1880**1540** 1823 ** خبرنگار: پروین اروجی* انتشار: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1995 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب