چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:01

پای موزه عبرت به نمایشگاه کتاب باز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سی امین دوره برگزاری خود، با ایجاد غرفه موزه عبرت، فضای تازه ای تجربه می کند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همواره مکان های فرهنگی و پرمخاطب یکی از فضاهای مهم برای استفاده و فرهنگ سازی در موضوعات مختلف برای مخاطبان بوده است.
امسال نیز به نظر می رسد با توجه به حضور مخاطبان نوجوان و جوان که شرایط قبل از انقلاب ر ا درک نکرده اند، مدیران موزه عبرت با هماهنگی نمایشگاه کتاب غرفه ای را با هدف آشنایی این نسل کشور با جنایات رژیم شاهنشاهی ایجاد کرده است.
غرفه موزه عبرت که در کنار غرفه شهدای مدافع حرم و مقابل رسانه های دیجیتال قرار گرفته در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب نیز با استفابال خوبی مواجه شده است.
عبدالله عزیزیان مسوول این غرفه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع در واقع با هدف آشنایی نسل جوان با جنات های رژیم شناهنشاهی تاسیس شده که با استفاده از ماکت، عکس و ابزار مختلف به شکلی محسوس به مخاطبان اطلاعات می دهد.
وی افزود: در این موزه تلاش کردیم فیلم هایی از گفت وگوی زندانی های دوره پهلوی، تاریخ و اطلاعات درباره زندانی ها و شکنجه گران آن دولت پخش شود.
مدیر غرفه موزه عبرت در نمایشگاه کتاب ادامه داد: عکس از شکنجه ساواک، شهیدان و مبارزه گران انقلاب در این موزه قرار دارد.
عزیزیان گفت: علاوه بر این وسایل شکنجه ساواک مانند شلاق ، شوک الکتریکی ، قفس داغ در این غرفه برای نمایش عموم قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: غرفه موزه عبرت در واقع بخشی از موزه اصلی است که در طول مدت برگزاری نمایشگاه برخی از وسایل آن به این مکان انتقال داده شده است.
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب از 13 تا 23 اردیبهشت در حال برگزاری است.
فراهنگ**1085** 9246**1027**خبرنگار: علیرضا مرادی**انتشار: جواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1917 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب