چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:00

توصیه وزیر اطلاعات، پیش بینی مشارکت 70 درصدی، واکنش جبهه پیروان امام و رهبری به چهار درصد و 96 درصد، ظریف و تبلیغات کوته نظرانه سیاسی، سخنان نامزدها دستمایه جنگ روانی دشمن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
با گذشت 12 روز از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، وضوح هرچه بیشتر مواضع، برنامه ها و دیدگاههای نامزدها زمینه مناسبتری را برای به بوته نقد گذاشتن آن از سوی مخاطبان فراهم آورده است. امری که ظرف 24 ساعت گذشته نمود بیشتری یافته است.
* وزیر اطلاعات و تبلیغات انتخاباتی
وزیر اطلاعات از نامزدهای انتخاباتی خواست بگونه ای عمل نکنند که امنیت ملی و اخلاق آسیب ببیند بلکه باید وحدت و یکپارچگی ملی حفظ شود. حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی افزود: یکی از عوامل تامین امنیت حضور مردم در صحنه است و قدرت یک کشور بیش از هر چیز به حمایت مردم از فضای سیاسی آن کشور بستگی دارد. حضور مردم در انتخابات نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و هرچه این حضور بیشتر باشد تاثیرگذاری آن هم بیشتر است. وی تاکید کرد: مطمئنم مردم فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این انتخابات پاسخ خواهند داد و در صحنه حضور باشکوهی خواهند داشت. وزیر اطلاعات افزود: نامزدها بگونه ای عمل کنند که نخست امنیت ملی آسیب نبیند، دوم وحدت ملی و یکپارچگی ملی حفظ شود و سوم اخلاق و ارزشهای جامعه آسیب نبیند.

* پرسشهای یک تشکل معدنی بخش خصوصی از نامزدها
کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران به عنوان یک تشکل غیردولتی معدنکاران، مطالبات خود را در قالب هشت پرسش از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد و ارایه پاسخهای شفاف در این زمینه را خواستار شد.

* مطهری: رقابتهای انتخاباتی این دوره باید آسیب شناسی شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وعده افزایش چند برابری یارانه ها مصداق استفاده از وسیله نامقدس برای نیل به هدف مقدس است. علی مطهری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس افزود: رقابتهای انتخاباتی این دوره باید آسیب شناسی شود. نامزدها برای رسیدن به هدف مقدس خدمت به مردم، از هر وسیله ای استفاده نکنند، قولهای غیرعملی ندهند، مردم را صرفا طلبکار نکنند. باید فرهنگ بدهکاری به اسلام و انقلاب احیا شود، مردم باید کار کنند و مالیات بپردازند نه این که آخر هر ماه دستشان به روی دولت دراز باشد تا یارانه دریافت کند. یک نامزد مصلح و خیرخواه مردم باید بگوید من یارانه نقدی را قطع می کنم مگر برای از کارافتادگان، معلولان و مانند این مسائل، به تعبیر شهید مطهری مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف جامعه مبارزه کند و صلاح اجتماع را در نظر بگیرد هر چند از محبوبیت او کاسته شود. یارانه نقدی خلاف اقتصاد مقاومتی است و از همان ابتدا مجلس هشتم نباید زیر بار آن می رفت اما پس از تصویب قانون تثبیت قیمتها در مجلس هفتم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 84 چند سال قیمت حاملهای انرژی افزایش نیافت و این امر مستمسکی به دست دولت نهم شد که علاقه شدیدی به توزیع پول در میان مردم داشت تا لایحه هدفمندی یارانه ها را به مجلس بیاورد. اگر قیمت حامل هایانرژی مانند گذشته هر سال چند درصد افزایش پیدا می کرد اساسا نیازی به داستان خانمان برانداز یارانه ها نبود.

* نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس برای هماهنگی در انتخابات
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست اعضای فراکسیون بر حرکت با برنامه اصولگرایان، هماهنگی و وحدت در انتخابات تاکید کردند. سیدحسین نقوی حسینی افزود: در این نشست در مورد انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها، رقابت نامزدها، فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدها و سفرهای استانی نامزد به استانها بحث و بررسی انجام شد.

* ظریف: عزت ایرانیان را زیر سئوال نبریم
وزیر امورخارجه گفت: وقتی کشورهای منطقه اعلام می کنند بخاطر برجام نمی توانیم با ایران رقابت کنیم نباید در تبلیغات کوته نظرانه سیاسی خود برای برخی منافع که چند روز بیشتر دوام نخواهد داشت، عزت مردم را زیر سئوال ببریم. محمدجواد ظریف در همایش جامعه جراحان ایران افزود: زمانی که دنیا در برابر بزرگی مردم سرتعظیم فرود آورده و با عزت مردم ایران را خطاب قرار داده و رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام می کند که ما در توافق هسته ای با ایران نتوانستیم به هیچیک از خواسته های خودمان برسیم و کشورهای منطقه اعلام می کنند بخاطر برجام نمی توانیم با ایران رقابت کنیم، نیاییم در تبلیغات کوته نظرانه سیاسی خود برای برخی منافعی که چند روزی بیشتر دوام نخواهد داشت عزت مردم را زیر سئوال ببریم. امروز به رغم همه بدعهدیها، ایرادها و فشارها ایران و ایرانی سربلند است و هم در حوزه دانش پیشرفت ادامه دارد و هم معیشت مردم به سمت بهبودی است. بطور حتم فشارهایی که در هشت سال بر معیشت مردم وارد شد در مدت یک سال و چهار ماه که از پایان تحریمها می گذرد قابل جبران نیست. عزت و امید مردم را نشکنید و حیثیت آنان را زیرسئوال نبرید.

* واکنش سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری به چهار درصد و 96 درصد
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نامزدها به جای وعده های ماورایی برنامه عملیاتی بدهند. برخی از نامزدها از تقسیم جامعه به چهار درصد و 96 درصد به عنوان حربه انتخاباتی استفاده می کنند. سیدکمال الدین سجادی افزود: تا آمارگیری دقیق انجام نشود هیچکس نمی تواند صحت و سقم تقسیم بندی جامعه به 96 درصد و و چهار درصد را تایید کند.

* سخنان برخی نامزدها دستمایه جنگ روانی دشمن قرار می گیرد
استاندار خراسان رضوی گفت: دشمن تلاش می کند دولت را در حل مشکلات ناتوان نشان دهد که متاسفانه حرفهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این زمینه دستمایه هجمه و جنگ روانی دشمن قرار می گیرد. علیرضا رشیدیان افزود: باید میان‌ انتقاد و تخریب تفاوت قائل شویم تا خدای ناکرده برای رسانه های معاند خوراک تهیه نکنیم. به هر حال انتخابات خواهد گذشت و یکی از این 6 نامزد با رای مردم انتخاب خواهند شد. باید مراقب باشیم که در عرصه رقابت های تبلیغات انتخاباتی وارد تخریب نشویم.

* نامزدهای انتخابات سلامت روان مردم را تخریب نکنند
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به برخی وعده‌های غیرواقعی نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها سلامت روان مردم را تخریب نکنند. عباسعلی الهیاری مشارکت مردم را برای توسعه سیاسی و اقتصادی امری ضروری ذکر و بیان کرد: با ارائه شعار و وعده های انتخاباتی نادرست که تنها به منظور کسب رای است به اعتماد مردم خدشه وارد می شود. وی به نمونه ای از وعده ها اشاره و بیان کرد: هم اکنون مردم تحت تأثیر مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند و نباید از این موضوع به عنوان حربه تبلیغاتی بهره گرفت زیرا تبلیغات وعده های دورغین سبب افزایش حجم آسیبهای روانی و استرس در جامعه می‌شود. این مساله عوارض زیادی را به همراه دارد و نارضایتی مردم را سبب می‌شود. از طرفی باور عمومی را خدشه‌دار می کند و در آینده مشکل‌ ساز می‌شود.

* جمنا پس از مناظره سوم به نامزد واحد می رسد
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) گفت که پس از مناظره سوم و کسب نظرسنجی از مراکز معتبر اگر به این نتیجه برسیم که یکی از نمزداهای مورد نظر جبهه دارای آرای بالای 50 درصد است حتما به نامزد واحد خواهیم رسید. مرضیه وحید دستجردی در اجتماع بانوان انقلابی و گردهمایی آینده روشن در کرج، افزود: در صورتی که طبق نظرسنجیها نامزدهای مورد نظر جمنا دارای آرای بالا باشند و مشخص شود که این دو با اقبال عمومی مواجه هستند هر دو در انتخابات شرکت می کنند تا انتخابات به دور دوم برسد. هدف ما گفتن نه به وضعیت موجود و دولت فعلی است.

* نامه رئیس مرکز پژوهشهای مجلس
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف یکی از شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از اظهارنظر درخصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی، نوشت: اگر یارانه نقدی فقط بخواهد دو برابر شود و منابع آن از محل افزایش قیمت بنزین تامین شود نرخ این فرآورده به حدود لیتری 3000 تومان افزایش خواهد یافت.
جلالی با اشاره به حمایتهای خود از قالیباف، وی را شخصیتی دلسوز و انقلابی با سوابق درخشان در دوران دفاع مقدس و خدمتگزار به مردم توصیف کرد و پس از تشریح سناریوهای مختلف پیرامون موضوع یارانه ها، خطاب به قالیباف نوشت: جنابعالی یکی از سرمایه‌های کشور هستید. در چند ماه اخیر به عنوان یک برادر کوچکتر و دلسوز مشاوره‌های زیادی را برای عدم حضورتان در انتخابات با زبانی صریح و مشفقانه ارائه کردم و همواره نیز شما عرایض مرا تصدیق نموده‌اید. حال که در انتخابات شرکت کرده‌اید امیدوارم مشی‌تان را بر هجمه و مقابله با دوستان مشفق خود قرار ندهید و چهره خویش در دوران دفاع مقدس و کارنامه مدیریتهای مختلف خود را همچنان محفوظ دارید و اخلاق الهی و اسلامی را محور رقابتهای انتخاباتی قرار دهید.

* پیشنهاد نوبخت به نامزدهای انتخابات
سخنگوی دولت پیشنهاد کرد: نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری قبل از حضور در مناظره سوم همانند رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری اموال خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند. محمدباقر نوبخت در نشست خبری افزود: بنده و تمام اعضای هیات وزیران در اوایل دولت یازدهم هر چه اموال و دارایی داشتیم نوشتیم و به دستگاه قضایی اعلام کردیم، بنابراین هیچ چیز در کشور قابل کتمان نیست. اگر این موضوع خلاف است از سخنگوی دستگاه قضا می خواهم که آن را تکذیب کند.

* پخش سری دوم مستندهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از امشب
دومین سری مستندهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از امشب پخش می شود. صدا و سیما اعلام کرد شبکه اول سیما از امشب ساعت 22 مستند تبلیغاتی حسن روحانی را برای مخاطبانش پخش می کند. شبکه دو سیما نیز در بخش گفت وگوی ویژه خبری ساعت 45 : 22 میزبان سید مصطفی هاشمی طبا است. شبکه چهار سیما در نخستین برنامه انتخاباتی خود با حضور نامزدها، نشست پرسش و پاسخ سه کارشناس با محمدباقر قالیباف را روی آنتن می برد. شبکه جام جم نیز در دو بخش ساعت 30 بامداد پاسخ اسحاق جهانگیری به ایرانیان مقیم خارج و در ساعت 30 : 1 بامداد مستند دوم تبلیغاتی حسن روحانی را برای مخاطبان خود پخش می کند. رادیو ایران در ساعت 45 : 22 گفت و گوی ویژه خبری با سید مصطفی هاشمی طبا را مستقیم به سمع مخاطبان می رساند و رادیو ورزش در ساعت 9 صبح مصاحبه تبلیغاتی حسن روحانی و در ساعت 16 مصاحبه تبلیغاتی سید مصطفی آقا میرسلیم را پخش می کند. رادیو معارف نیز ساعت 18 میزبان سید ابراهیم رئیسی است.

* فیلتر سایت کارانه با اجماع اکثریت
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی درباره فیلترسایت 'کارانه' مربوط به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: فیلتر این سایت با اجماع اکثریت اعضا کارگروه انجام شده است. دادستانی کل کشوربه نقل از عبدالصمد خرم آبادی گزارش داد: ستاد انتخاباتی دکتر روحانی 15 اردیبهشت ماه در نامه‌ای بطور کتبی از فعالیت سایت کارانه شکایت و تقاضای برخورد نهادهای امنیتی و کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری را با این سایت کرد. این درخواست برای اقدام لازم به دادستانی کل کشور ارسال و در نشست کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بررسی شد. معاون دادستان کل کشور ادامه داد: براساس تصمیم اکثریت اعضای حاضر درجلسه بر خط، دستور فیلتر ومسدودسازی این سایت صادر شده است.

* وزیر کشور مسئولیتی در فیلتر ندارد
مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور اعلام کرد: وزیر کشور مسئولیتی در خصوص فیلتر صفحات در فضای مجازی ندارد. در پی انتشار اظهارات منتسب به معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در خصوص اعلام روند فیلتر سایت موسوم به کارانه و با توجه به اینکه در فرازی از خبر منتشر شده به نقل از آقای خرم آبادی سعی شده بین تکلیف قانونی این کارگروه و موافقت وزیر کشور ارتباطی برقرار شود، به اطلاع مردم عزیز و عموم مخاطبان می رساند وزیر کشور هیچ نوع عضویتی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی ندارد و اصولا در خصوص اقدامات این کارگروه، مسئولیت سلبی یا ایجابی متوجه وزیر کشور نیست.

* پیام تلگرامی آخوندی به یک نامزد
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درگروه تلگرامی خود خطاب به قالیباف نوشت: شما با دریافت سالانه هزاران میلیارد تومان ازبودجه عمومی و میلیاردها تومان عوارض از شهروندان و فروش ظرفیتهای زیستی این نسل و نسلهای بعدی مردم شهر تهران پس از 12 سال حاکمیت برسر آنان شهری ساختید که به قول دوست خودتان آقای چمران مردم آن دچار خفقان هستند و هر روز شاهد سکته‌های قلبی و مغزی مردم هستیم.

* شهرداری از بزرگترین بدهکاران نظام بانکی است
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره نقش و تاثیر شهرداری تهران در بانک شهر و اظهارات قالیباف نامزد انتخابات درباره نظام بانکی گفت: از ایشان انتظار می رفت از همکاری بانکها در تامین مالی تشکر می کرد. ولی الله سیف در نشست خبری افزود: کل بدهی شهرداری تهران به بانکها بین 50 تا 60 هزار میلیارد ریال(پنج تا 6 هزار میلیارد تومان) است و اگر نظام بانکی در تامین مالی خارجی کمک نمی کرد پروژه های عمرانی در تهران اجرا نمی شد. در بانک شهر برخی اصول رعایت نشده است. این بانک کارهایی را انجام می دهد که شهرداری می خواهد. اینکه گفته اند چهار درصد مردم فقط تسهیلات گرفته اند حرف درستی نیست و بیشتر تبلیغات انتخاباتی است زیرا یکی از بزرگترین بدهکاران نظام بانک مرکزی خود شهرداری است.

* مناظره مسئولان ستادهای انتخاباتی استانی
جلسه مناظره روسای ستادهای استانی تبلیغات انتخاباتی دکتر حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی در اهواز برگزار شد.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در استان خوزستان در این مناظره گفت: دولت فعلی می توانست بهتر از این عمل کند و فعالیت بهتری را در خوزستان داشته باشد. سید کریم حسینی انتقال آب از خوزستان، معضل گرد و غبار و نیز رتبه 30 درصدی بیکاری در خوزستان را از مشکلات برجای مانده در این استان ذکر و بیان کرد: انتصابات در روزهای نزدیک به انتخابات هم کار نامناسبی است. انتصابات برخی فرمانداران و شهردارهای جدید در روزهای منتهی به انتخابات در استان انجام گرفت و هنوز بسیاری از فرمانداران حکم سرپرستی را دارند. وی گفت: در بحث انتخابات ریاست جمهوری ستاد آقای رئیسی فعالیت گسترده ای دارد و مطالبات استان در 10 بند به وی منتقل شده است.
در ادامه این مناظره رییس ستاد دکتر روحانی در خوزستان نیز گفت: رقبای آقای روحانی خصوصا رئیسی باید نظرشان را در مورد دولت آینده خودشان شفاف بیان کنند و بگویند چگونه می خواهند دولت را در آینده بگردانند. بطور مثال آقای رئیسی مسولیت تولیت آستان قدس رضوی هستند وقتی آقای علم الهدی اعلام کردند که برنامه های نشاط نباید باشد و جلوی خیلی از برنامه ها را گرفتند انتظاری که داشتیم این بود که در همان زمان اعلام موضع کنند که موافق هستند یا مخالف هستند، سکوت معمولا علامت رضایت است. کهرام افزود: آقای رئیسی یک اصولگرا است بنابراین باید نسبت به مواضع دولت اصولگرای احمدی نژاد اعلام کند و بگوید عملکردش خوب بوده یا بد؟
وی ادامه داد: دولت مورد نظر آقای رئیسی دولتی است که هنوز مشق نوشته ای ندارد در حالی که جریان اصولگرایی مشق نوشته دارد و هشت سال حکومت کرد و نشان داده چگونه حکومتداری می کند. رئیسی به صورت شفاف بگوید آیا می خواهند همان کارهای احمدی نژاد را انجام دهند یا نه؟

* پیش بینی مشارکت 70 درصدی
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: تخریب و اتهام زنی نامزدها باعث بدبینی مردم به نظام و کاهش مشارکت در انتخابات می شود. محمدامین رضازاده در نشست با احزاب و فعالان سیاسی خوزستان افزود: پیش بینی می شود در این دوره از انتخابات 70 درصد مردم (حدود 40 میلیون نفر) مشارکت کنند. وی میانگین مشارکت مردم در 34 انتخابات گذشته پس از انقلاب را 67.7 درصد اعلام و بیان کرد: متوسط مشارکت مردم کشور در دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری 66.7 درصد، انتخابات مجلس 60.5 درصد، انتخابات مجلس خبرگان 56.7 درصد، انتخابات شورای شهر 60.46 درصد، سه دوره همه پرسی و بازنگری قانون 60 درصد و همه پرسی تغییر رژیم 98.2 درصد بوده است. مشارکت در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها قابل دفاع است و ما اساسا دغدغه و نگرانی از بابت مشارکت کم مردم را نداریم.

* 56 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن
رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت جاری را 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر اعلام کرد که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر آنها رای اولی هستند. علی اصغر احمدی افزود: بر اساس قانون همه کسانی که متولد 29 اردیبهشت 1378 و قبل از آن هستند می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه شرکت کنند.

** فعالیت نامزدها و ستادهای تبلیغات
* در چارچوب فعالیتهای تبلیغاتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ستاد تبلیغاتی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بندرانزلی و ستاد اقوام و عشایر حامیان وی در استان فارس در شیراز آغاز بکار کردند.

* رئیسی: با مدیریت ناکارآمد نمی توان قفل زندگی مردم را باز کرد
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر به اهواز و در جمع هوادارانش در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر گفت: با مدیریت ناکارآمد نمی توان قفل زندگی مردم را باز کرد و فضای کسب و کار را در کشور رونق داد. در مدت چهار سال به دلیل مدیریت نارکارآمد کارخانه ها و کارگاههای تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل شدند. اشتباه است گمان کنیم به علت عدم تامین منابع مالی کارگاههای تولیدی ما به تعطیلی کشیده شد بلکه مدیریت ناتوان و ناکارآمد این مشکلات را به وجود آورده است. با شرایط فعلی و سیاسی کشور امکان رفع فقر، غلبه بر بیکاری، رفع تبعیض و فساد اداری وجود ندارد. ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و جلوگیری از خام فروشی راهکاری مناسب برای اشتغال جوانان و امری شدنی است. این نامزد ریاست جمهوری از اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و بازرگانی به عنوان برنامه های خود برای حمایت از تولید و اشتغال یاد کرد و افزود: فرار مالیاتی با اصلاح نظام مالیاتی قابل حل است. رئیسی همچنین ادعای کسانی که می گویند ما سایه جنگ را از سر کشور برطرف کردیم نادرست توصیف و بیان کرد: این شما ملت بودید که سایه جنگ را برطرف کردید. خوزستان با این همه ذخایر عظیم نفت و گاز و کشاورزی نباید بیکار داشته باشد. برخی مدعی هستند اگر ما بودیم این مشکلات پیش نمی آمد. حال سئوال این است چرا شما که چهار سال فرصت داشتید کاری از پیش نبردید؟ برخی آقایان می گویند نمی شود مشکل مسکن را به راحتی حل کرد. چگونه است که افزایش یارانه ها نباشد ولی حقوقهای نجومی باشد.

* حجت الاسلام رئیسی در زاهدان
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وضعیتی که دولت در آن قرار دارد، مشکلات کشور حل نخواهد شد و نیازمند یک کار متفاوت و مدیریت انقلابی است. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جمع علما، بزرگان و معتمدان طوایف و نخبگان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سالن امام علی(ع) زاهدان اظهار داشت: ما معتقد هستیم که با مدیریت جهادی و انقلابی می توان از منابع بهترین استفاده را کرد تا زندگی مردم تغییر کند. کدام یک از بیگانگان مشکلی از ملتها را حل کرده اند که دومی آن ما باشیم. نماد خود را کارت ملی گذاشتیم تا هیچ خط کشی میان هیچ قوم و زبان و جناح خاصی نباشد.اگر پرونده دولت در این چهار سال خالی باشد و مشکلات مردم پایان نیافته باشد، چطور انتظار دارند تا دوباره انتخاب بشوند؛ ضرورت ایجاب می‌ کند که کشور را بیش از این، چهار سال معطل نگذاریم. ما ذخایر و منابع فراوان و نیروی متراکم انسانی در کشور کم نداریم اما متاسفانه شرایط و وضعیت معیشتی، فقر مطلق و بیکاری، زندگی مردم را رنج می ‌دهد و خانواده ای نیست که در آن خانواده یک یا چند بیکار وجود نداشته باشد. مردم اهل کار و تلاش هستند به ویژه مردمان این خطه از ایران اسلامی که زن و مرد اهل مجاهدت و تلاش هستند اما فضای کسب و کار وجود ندارد. امروز ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم و زندگی شماری از مردم وابسته به دریافت یارانه است.مردم چطور با یارانه 450 هزار ریالی زندگی کنند، تصور ما بر این است که این وضعیت را می توان به نفع مردم تغییر داد. مردم در شرایط عادی با مشکلات اقتصادی خودشان می ‌سازند اما تبعیض را کسی نمی تواند تحمل کنند؛ مردم ایران اسلامی در برابر مشکلات صبور هستند اما وضع موجود را که مولود بی ‌تدبیری باشد، نمی‌ پذیرند. امروز در خطه‌ ای از کشور عزیزمان هستیم که مردم غیور و مرزبان این دیار اجازه ندادند با گذشت ایام حتی یک وجب از خاک کشور مورد طمع دشمنان ایران اسلامی قرار گیرد. با همه مشکلات و کمبودهای اقتصادی که مردم سیستان و بلوچستان داشتند اما با دلی شاد و با صمیمیت، جلوه ای از وحدت ویکپارچگی را در مقابل چشم دوست و دشمن به تصویر کشیدند. نباید مردم را ترساند و دولتمردان باید به مردم بگویند ما در این دوره یک کارهایی انجام دادیم و کارهای نیمه تمام دیگر هم داریم که باید انجام دهیم. آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته است، حضور مردم در تمام صحنه های انقلاب اسلامی بوده است و هر روز که دشمن احساس کند ما ضعیف شدیم یقین بدانیم همان موقع به ما ضربه خواهد زد.

* رئیسی در برنامه چهره به چهره شبکه رادیویی معارف
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود فرهنگ را ضرورت همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور دانست و درباره اهمیت فضای مجازی گفت:‌ این فضا ظرفیت ایجاد اشتغال پنج برابری را دارد. سید ابراهیم رئیسی در برنامه چهره به چهره که ساعت 18 از شبکه رادیویی معارف به مدت یک ساعت پخش شد به 15 پرسش مجری برنامه درحوزه های دینی پاسخ داد.
'بیداری اسلامی و مردمسالاری از موارد تحقق یافته سند چشم انداز 20 ساله، شورای عالی انقلاب فرهنگی بزرگترین قرارگاه فرهنگی کشور است، فضای مجازی ظرفیت پنج برابری ایجاد اشتغال دارد و در همه حوزهای کشور نیازمند فرهنگ هستیم' مهمترین فرازهای سخنان رئیسی در این برنامه رادیویی بود.

* سعید جلیلی در جمع حامیان رئیسی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفکر انقلابی باعث پیشرفت کشور شده و می تواند چرخهای تعالی کشور را به حرکت در بیاورد. سعید جلیلی در جمع طرفداران حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مشهد افزود: تفکر انقلابی همانگونه که امنیت را برای این کشور آورد، سعادت و پیشرفت را نیز فراهم می کند. اگر می گوییم حجت الاسلام رئیسی اصلح است بخاطر این است که معتقدیم و باور داریم که او با تفکر انقلابی می تواند به پیشرفت کشور کمک کند. دشمنان حرکتی به نام اسلام هراسی در جهان به راه انداختند و از آنجا که امنیت و مردمسالاری در کشورمان تبدیل به الگوی مردم منطقه شده است جریان ایران هراسی را نیز درمنطقه به وجود آوردند. در داخل و به ویژه در ایام انتخابات نیز انقلاب هراسی و انقلابی هراسی راه انداختند و مردم را از تفکر انقلابی می ترسانند. تجمع ما برای انتخاب کاندیدای اصلح و براساس دلسوزی برای پیشرفت کشور و چرخیدن چرخ اقتصاد کشور است. اگر گفته می شود رئیسی اصلح است بخاطر این است که باور داریم می تواند چرخ کشور را در ریل صحیح قرار دهد و با سرعت مناسب به پیش برده و موفقیتهای بزرگی را برای کشور رقم بزند.

* دولت یازدهم در شفاف سازی ضعیف است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت‌ دهم با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از اقدامهای دولت گذشته انکار می‌شود گفت: دولت یازدهم در شفاف سازی و اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده است. سیدمحمد حسینی از عدم انتقادپذیری دولت یازدهم انتقاد و بیان کرد: در این چهار سال اجازه نقد و اعتراض ندادند و گفتند آواربرداری می‌کنیم از این رو پیشنهاد می‌کنیم وزرای هر دو دولت بیایند مناظره کنند تا مردم نیز بدانند که چه اتفاقاتی در این مدت گذشته است ضمن آنکه دولتی که خبرنگاران را به زندان می‌اندازد چرا ادعای روشنفکری و آزادی می کند. متاسفانه در این دولت بسیاری از برنامه‌ها و جلسات تعطیل شد و درها را به روی خبرنگاران بستند اما نمی دانند مردم اهل رصد و تحلیل هستند که نمونه آن تعطیلی نشستهای ستاد مبارزه با مواد مخدر و اتفاقات خوزستان است. دولتمردان در تلاشند با سفرهای استانی کارنامه خود را معرفی کنند در حالی که اگر کارنامه درخشانی داشتند نیاز به چنین تبلیغاتی نبود و مردم می‌دانند که وعده‌ها پوچ است. اینکه وعده ها را به آینده موکول می کنند تاثیری ندارد و مردم می دانند دولت به جای بیان عملکردهایش تصمیم های گذشته را زیرسئوال می برد. شخصیتی مانند حجت الاسلام رئیسی با نیروهای خدمتگزار می تواند زمینه پیشرفت کشور را فراهم کند. عده ای به دنبال تیره نشان دادن چهره های متدین و مومن هستند و در این میان برای رسانه های بیگانه خوراک تامین می کنند و همین امر موجب می شود تا پروژه رقیب هراسی را دنبال کنند.

* نیکزاد: مشکل کشور برباد رفتن میلیاردها دلار از جیب ملت است
رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه مشکل فعلی کشور برگزاری کنسرتهای موسیقی نیست گفت: مشکل اصلی کشور برباد رفتن میلیارد ها دلار از جیب ملت در سایه ضعف مدیران اجرایی است. علی نیکزاد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) تهران با انتقاد از فعالیت های اقتصادی دولت یازدهم افزود: اگر معیشت و بازار کسب و کار طی این چهار سال بهتر شده و چرخ زندگی مردم می‌چرخد حق با دوستان است اما آیا واقعا چنین است. اگر احساس می‌کنید با برجام سفره شما رنگینتر شده باید قدردان باشید و نباید به تغییر رأی بدهید. سال 92 ایران در رتبه 29 دنیا از لحاظ آمار تعداد بیکاران قرار داشت اما امروز با 13 رتبه تنزل در شانزدهم قرار گرفته و سئوال اینجاست که اگر دولت یازدهم سالانه 700 هزار شغل ایجاد کرده نباید رتبه ما در بحث بیکاری 13 رتبه تنزل پیدا کند. وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم با انتقاد از هزینه های جاری دولت یازدهم گفت: امروز دولت 110 هزار میلیارد تومان از محل درآمد نفتی و 120 هزار میلیارد تومان از محل مالیات درآمد دارد اما 230 هزار میلیارد تومان هم هزینه جاری دارد بنابراین وقتی این‌ همه از پول کشور را می‌خوریم دیگر نمی‌توان کار عمرانی کرد وی در ادامه از مطالب مطرح شده مبنی بر برنامه نداشتن دولت کار و کرامت انتقاد و بیان کرد: برخیها از آقای رئیسی ایراد می‌گیرند که برنامه ندارید، شما که برنامه داشتید چرا مشکلات مردم را 100 روزه حل نکردید. نیکزاد همچنین در پاسخ به اظهارات برخی افراد حاضر در مسجد مبنی بر اینکه چرا‌ آقای رئیسی در مناظرات برخی مسائل را عنوان نمی‌کند گفت: تقوای سیاسی ایجاب می‌کند که ایشان فعلاً چیزی نگویند. برخی‌ افراد ما را در حد یک رئیس کارگاه می‌بینند،‌ شما که ژنرال بودید چقدر مسکن، آزادراه، بزرگراه، هواپیما و بنادر کشور را توسعه دادید. بدانید که ژنرال نیستید و مردم ولی‌ نعمت شما هستند و نه زیردست شما. برخی از مسئولان دولت مدعی هستند که آرامش را به کشور آورده اند، مگر قبل از شما کشور از نعمت آرامش برخوردار نبود بجای اینگونه سخنان پاسخ دهید که طی این چها سال برای جوانان چه کرده اید.

* اقوام در دولت رئیسی جایگاه ویژه ای خواهند داشت
رئیس ستاد مردمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در استان فارس گفت: در دولت کار و کرامت که این نامزد انتخابات در صورت پیروزی در این رقابت سیاسی تشکیل می دهد، اقوام و قومیتها جایگاه ویژه ای خواهند داشت. محمدجواد عسکری در مراسم آغاز به کار ستاد اقوام و عشایر حامیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در استان فارس در شیراز افزود: با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای عشایر باید رویکرد نوینی به عشایر داشت تا همه ظرفیت های آنها در مسیر توسعه کشور به کار گرفته شود.

* جهانگیری و مناظره سوم
روزنامه دنیای اقتصاد در گفت وگو با اسحاق جهانگیری به نقل از وی نوشت: محوریت اقتصادی مناظره سوم تفاوت عملگرایی از وعده‌گرایی را روشن می‌سازد. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: منتظر مناظره سوم باشید، مناظره سوم مناظره جذاب و جدی خواهد بود زیرا اقتصاد میدان شعار نیست. باید برنامه داد، باید کارنامه نشان داد و اثبات کنید که به چه پشتوانه‌ای می‌توانید برنامه‌ها را اجرایی کنید. نوسانهای بالای بازار، هراس از کمبود و قحطی، تورم پرشتاب و نااطمینانی حاکم بر اقتصاد بخش کوچکی از تاوان پرداخته شده برای این رویکرد است. شاید به همین واسطه بود که در دور قبل به ‌جای وعده‌های رنگ به رنگ از بازگشت ثبات سخن می‌گفتند. وعده‌ها و شعارهای طرح شده کنونی محصول ثبات ایجاد شده از سوی دولت یازدهم است زیرا اگر ثبات بر اقتصاد حاکم نبود حرفهای غیرجدی کنونی نیز بیان نمی‌شد. توسعه با رفتارهای زیگزاگی محقق نمی‌شود اما برای دوری از این انحراف باید بخشها و خانوارهای آسیب‌پذیر حمایت شوند و حتما باید برنامه داشت.
اواخر سال 91 رشد اقتصادی به منفی ششم و هشت دهم درصد رسید و رکود تورمی کم ‌سابقه‌ای طی 50 سال اخیر بر کشور حاکم شد. در این شرایط تقریبا پیش‌بینی هیچ متغیر اقتصادی میسر نبود. نه در ارز، نه در تورم و نه در سرمایه ‌گذاری و تولید تصویر شفافی وجود نداشت. در چنین شرایطی طبیعی است هر نامزدی مهمترین هدف خود را اصلاح شرایط کشور، بازگشت ثبات و بهبود شرایط کشور در فضای بین‌المللی عنوان کند. هم اینک این اتفاقات افتاده؛ به این معنا که بعد از چهار سال فضای بین‌المللی دیگر فضای متشنج نیست، البته نقاط ضعفی نیز وجود دارد اما شرایط ب‌گونه‌ای نیست که کسی ایران را به ‌عنوان خطری در صلح بین‌المللی مطرح کند و قصد داشته باشد که با ایران برخورد جدی داشته باشد. از سوی دیگر اقتصاد کشور هم از یک ثباتی برخوردار است. هم اینک بخش خصوصی می‌تواند پیش‌بینی کند که روند نرخ ارز به چه سمتی است، روند نرخ سود بانکی به چه سمتی است و تورم در چه جهتی می‌تواند حرکت کند. اینها از مسائل تعیین‌کننده برای سرمایه‌گذاری فعال اقتصادی است. بدیهی است در این شرایط وقتی نامزدها مشاهده می‌کنند که حرف جدی برای ارائه ندارند به شعار و وعده پناه می‌برند و شعار را به حرف و برنامه اصلی خود تبدیل می‌کنند. اعتقاد من این است که مردم باید در انتخاب رئیس‌جمهوری بیش از اینکه به شعارها فکر کنند و به بررسی سابقه، عملکرد، تیم و برنامه رئیس‌جمهوری بپردازند. کسی که مدعی می‌شود من چنین وعده‌ای دارم و می‌توانم این کار بکنم، باید در کارنامه‌اش تجربه عملکردی این کار را حداقل در یک سطح پایین‌تر نیز داشته باشد. رئیس‌جمهور چه آقای دکتر روحانی بشود چه بنده حتما نسبت به وضع موجود تغییراتی اعمال خواهد شد. هم در کابینه‌ تغییرات خواهد بود و هم در سیاستها. حتما کابینه به سمت جوانتر شدن حرکت خواهد کرد. آن کابینه نیاز آن روز بوده، ما فکر می‌کنیم کابینه‌‌ای متناسب با شرایط امروز باید انتخاب بشود.

* ستادهای جدید قالیباف
ظرف 24 ساعت گذشته ستاد تبلیغات قالیباف در ساری گشایش یافت و فعالیت شاخه جوانان ستاد انتخاباتی وی در شیراز و ستاد تبلیغاتی قالیباف در گناباد آغاز شد.

* قالیباف در جمع شهروندان خرم آبادی
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر به خرم آباد گفت: امروز کشور نیازمند کار و عمل است و به جای حرف و شعار باید کار و عمل ارائه شود. محمدباقر قالیباف در ورزشگاه تختی خرم آباد افزود: یکی از دلایل مشکل اشتغال ضعف مدیریت در حوزه اجرایی کشور است و در 29 اردیبهشت ماه سکان اداره کشور باید به کسی سپرده شود که از منابع و ظرفیتهای انسانی استفاده کند. چند 10 هزار میلیارد از سرمایه های بانک در اختیار چند صد نفر است و مردم برای یک وام 50 میلیون ریالی باید ماهها و سالها در نوبت بمانند. چگونه در مرزهای کشور همه چیز قابل کنترل است اما قاچاق کالا و ارز که باعث شده فقط چهار درصدیها سرمایه کشور را در اختیار بگیرند و بیشترین منفعت از اموال عمومی را ببرند قابل کنترل نیست. علت تعطیلی هر روزه کارخانه ها این است که چهار درصدیهای قاچاقچی و وارداتچی اجازه کار به تولیدکنندگان نمی دهند و این افراد دلال با فرار مالیاتی و خلاف قانون جنس قاچاق وارد کشور می کنند. امروز از امنیت سرمایه سخن گفته می شود در حالی که بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش، آسایش، دوستی و محبت هستیم اما با بی تدبیریهای کنونی این امر امکانپذیر نیست. چرا سرمایه چهار درصدیها حفظ می شود ولی سرمایه سرمایه گذاران کوچک وخرد از بین می رود. 29 اردیبهشت پایان کار کسانی است که فقط حرف زدند و شعار دادند ولی ما به جای حرف، کار و عمل از خود ارائه می دهیم. دولت مردم به محض استقرار شمارش معکوس برای ایجاد پنج میلیون شغل را آغاز خواهد کرد و به دنبال تغییر وضعیت موجود است. هزینه جاری دولت در مدت این سه سال سه برابر شده ولی میزان یارانه اقشار کم درآمد و فقیر در هفت سال گذشته افزایش نداشته است.

* سخنان قالیباف در برنامه رادیویی صدای انتخاب
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در برنامه 'صدای انتخاب' رادیو ورزش به تشریح برنامه های خود در زمینه ورزش پرداخت و گفت: نباید به ورزش نگاه درآمدی داشته باشد. محمدباقر قالیباف افزود: طبق برنامه های اقتصاد مقاومتی باید ساخت اماکن ورزشی، تجهیزات و امکانات به دست مردم و بخش خصوصی تامین شود تا جوانان بیشتری در این بخش اشتغال پیدا کنند. اکنون 20 تا 21 درصد مردم تهران از ورزشهای همگانی بهره مند می شوند که تلاش داریم در یک دهه آینده این رقم را به 50 درصد برسانیم. ما تجربه موفقی در شهر تهران داشتیم. در دهه اخیر امکانات و تجهیزات خوبی را در نقاط مخلف شهر گذاشته ایم و امیدوارم بتوانیم کاری که در شهر تهران انجام دادیم به بقیه استانهای کشور تسری بدهیم. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره ورزش قهرمانی، ورزش همگانی، ورزش تربیت و تندرستی و ورزش حرفه ای و وظیفه دولت برای تامین آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه افراد نیز گفت: از نکات مهم، ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه است. ورزش سهم بزرگی را در کاهش هزینه های درمانی کشور و سبد خانوار دارد. نکته در توسعه ورزش همگانی اشتغالزایی و افزایش سرمایه های فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هرچقدر در توسعه ورزش همگانی سرمایه گذاری کنیم انسان سالم و جامعه سالم محور جدی توسعه پایدار می شود و امیدواریم که بتوانیم دراین راه گامهای جدی را برداریم و این جزو برنامه های خود می دانیم. با اینکه مسائل تغذیه، پوشاک، حمل و نقل و ازدواج در اولویت قرار دارد نباید ورزش را نادیده بگیریم. ورزش و فرهنگ آن باید در سبد خانوار گنجانده شود. یکی از بحثها این است که شاید دولت توان مالی این کار را نداشته باشد؛ اینجاست که می گوییم باید اقتصاد را مردمی کنیم و سرمایه گذاریهای بخش خصوصی و فرصتها را به آنها دهیم.

* مستند تبلیغاتی قالیباف روی آنتن تلویزیون رفت
مستند محمد باقر قالیباف با عنوان 'دولت مردم' از شبکه یک سیما با محتوایی از برنامه های اجرا شده او در شهر تهران به روی آنتن رفت. در آغاز این مستند قالیباف در فضایی بسته‌ پشت تریبونی ایستاد و در پشت پرچمهای زیادی از ایران سخنرانی خود را آغاز کرد درحالی که هیچ شنونده ای در آن محیط حضور نداشت. وی گفت: من محمد باقر قالیباف به شما متعهد می شوم دولت مردم را تشکیل دهم. تصویر بعدی از حضور وی در یک روستای کم بضاعت حکایت دارد که با خانواده ای فقیر شامل یک مادر و دو دختر صحبت می کند این خانواده از وضعیت خود شکایت دارند. در صحنه بعدی قالیباف در میان مردهای این روستا حضور پیدا کرد، در حالی که آنها از مشکلات درآمدی خود در این روستا سخن به زبان می آوردند وی آنها را در آغوش می گیرد و قول مساعدت برای رفع مشکلات آنان می دهد. تصاویری از شهرک صنعتی فرامان در استان کرمانشاه پخش می شود و نشانگر خاکگرفتگی و بسته شدن آن طی چند وقت اخیر است. در ادامه صدای قالیباف پخش می شود که می گوید: امروز ما مردم را از صحنه اقتصاد کامل حذف کردیم. صدای دیگری بر تصاویر کارخانه مخروبه می گوید: سال 88 این واحد صنعتی را راه اندازی کردیم، سال 89 با ظرفیت یک میلیون شعله تولید در سال با 210 کارمند آغاز کردیم. در سال 93 پنجاه درصد کارمندها را مرخص کردیم و سال 94 کل کارخانه تعطیل شد. ناگهان تصاویر شهروندان تهرانی در حالی که از شرایط بیکاری، تعطیلی واحدهای صنفی، رکود، سختی و عدم توانایی خرید شکایت دارند اما در پایتخت به زندگی روزانه مشغول هستند پخش می شود و قالیباف می گوید: جمهوری اسلامی اگر مردم را داشته باشد همه چیز دارد. اگر مردم را نداشته باشد هیچ چیزی ندارد. سوال امروز ما از دولتمردان این است که کشوری با این همه سرمایه های انسانی و ظرفیت های مادی، چرا باید رکود بر اقتصاد ما حاکم شود؟ چهار سال زمان زیادی برای تغییر است. فقر، تبعیض، اعتیاد، طلاق و بیکاری کشور را فرا گرفته است. در ادامه ناگهان تصاویری از مترو در شهر تهران و ترددهای مردم، فضای سبز، دریاچه چیتگر پخش می شود که جوانان با شور و خوشحالی از تهران سخن می گویند و موزیکی شاد نیز در زیر صدای آنها پخش می شود اما باز هم پیر و جوان در شهر تهران سخنانی می گویند که مضمون آنها اقتصاد، بیکاری، حقوق پایین، سطح رفاه کم، وعده های بی عمل دولت و حقوق های نجومی است. در پلان بعدی صحنه مناظره اول نامزدهای ریاست جمهوری پخش می شود که اسحاق جهانگیری می گوید همین صدر دو طبقه چه کمکی به ترافیک تهران کرد، با پول صدر همه اتوبوسهای تهران را می شد اصلاح کرد، با پول صدر می شد خیلی از مسائل زیست محیطی تهران را اصلاح کرد.
مجددا تصویر به مازیار حسینی باز می گردد که می گوید: این حرف را اگر از جنس مغالطه ببینیم مغالطه بزرگی است و اگر شوخی ببینیم شوخی بزرگی است، صدر نباشد ترافیک تمام شبکه های بزرگراهی تهران قفل می شود. در ادامه تصویر فضای دفن زباله آرادکوه در شهر تهران نشان داده می شود و رضا نقوی مشاور ارشد مدیریت پسماند شهرداری تهران می گوید: زباله شهر تهران به چند روش مدیریت می شود بخشی از آن به داخل ریجکت سوز مجموعه آراد کوه تبدیل به برق می شود، حدود هفت هزار تن از خطوط پردازش رد شده و جدا سازی سیستمی انجام می شود که در انتها تبدیل به کود کمپوس شده و 300 تن در مجموعه هاضم منطقه چهار شهرداری تهران تبدیل به برق می شود.

* قالیباف از نیروی جوان و کارآمد به درستی استفاده کرده است
رئیس شاخه جوانان ستاد محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم اکنون بیش از 30 هزار جوان متخصص در زیر زمین و در متروی تهران مشغول به کار هستند و قالیباف با تشخیص درست خویش از این نیروی جوان و کارآمد به درستی استفاده کرده است. محمد ابویی در مراسم گشایش شاخه جوانان ستاد انتخاباتی دکتر قالیباف در شیراز افزود: این در حالی است که جوانان ایران هم اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند و مدیریت مسن کشور نیازهای آنان را به درستی درک نمی کند.

* تفکر انقلابی راه حل برون رفت از مشکلات کشور است
رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در آذربایجان شرقی گفت: تفکر جهادی و انقلابی که دکتر قالیباف بر آن تکیه و تاکید دارد، راه حل اصلی و اساسی برون رفت از مشکلات عدیده اقتصادی کشور است. علیرضا نوین در جمع خبرنگاران با اشاره به قول قالیباف مبنی ایجاد پنج میلیون شغل در یک دوره چهار ساله افزود: برخی نامزدها می گویند که نمی ‌توان این تعداد شغل را ایجاد کرد در حالی که 20 میلیارد دلار قاچاق داریم اگر هر شغل را 10 هزار دلار فرض کنیم بیش از 2 میلیون شغل ایجاد می ‌شود. وی اصلی‌ترین انتقاد قالیباف به دولت را نوع نگاه این دولت دانست که می‌ گوید: نداریم، نمی‌شود و نمی‌توانیم'.

* روحانی به اصفهان سفر می کند
حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به استان اصفهان سفر می کند. کمیته اطلاع رسانی ستاد این نامزد ریاست جمهوری به نقل از سید علی نکویی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان اصفهان اعلام کرد وی یکشنبه هفته آینده 24 اردیبهشت برای دیدار با مردم اصفهان به این شهر سفر می کند.
* همچنین ستاد انتخاباتی جوانان حامی حسن روحانی در قائمشهر راه اندازی شد و ستاد اصول گرایان معتدل حامی روحانی در گناباد فعالیت خود را آغاز کرد.

* روحانی در جمع شهروندان کرمانشاهی
حجت الاسلام حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ورزشگاه حضرت امام(ره) کرمانشاه در جمع طرفدارانش ریشه دعواهای سیاسی موجود در کشور را به دلیل نگرانی عده ای از پیشرفت ایران عنوان کرد. روحانی افزود: دعوا بر سر آن است که عده ای از آزادی جوانان نگرانند، چرا حرف دلتان را که در جلسه خصوصی گفتید، به جوانان نمی گویید؟ چرا نمی گویید که جوانان برای کشور فرصت نیستند و تهدیدند. شما می خواهید ایران در حصر و محاصره بماند، شما می خواهید ارتباط جوانان ایران را با دنیا قطع کنید اما روحانی در برابر شما ایستاد. اینها از اینکه کشور ایران از تحریم و حصر جدا شده است و از اینکه مردم ما می توانند با دنیا در ارتباط باشند نگرانند. ما مخالف آنهایی هستیم که می خواهند به نام قدرت ایران دل دیگران را به وحشت بیندازند. ما در برابر هر متجاوزی می ایستیم و مقاومت می کنیم، اما نمی گذاریم بداخلاقی های شما ادامه پیدا کند. دوران خشونت طلبان پایان یافته است. شما می خواهید آزادی را از مردم بگیرید و این مردم ما در برابر شما می ایستند. در روزهای سرنوشت سازی برای آینده کشور قرار گرفته ایم، ما باید برای زندگی محرومان تصمیم بگیریم، اما نه با شعار بلکه با عمل. آنهایی که شعار می دادند که از محرومان حمایت می کنند، گندم را از کشاورزان به چه قیمتی خریداری کردند؟ آیا آن روز که ما برای انتقال پولمان به خارج نیازمند بودیم که از صراف استفاده کنیم و در بانک هایمان بسته شده بود، آن روز برای تجارت ما بهتر بود یا امروز که در تجارت بین المللی به سوی کشور ما باز شده است؟ شما می خواهید مردم ایران را در فشار و انزوا نگه دارید اما ملت ما اجازه نخواهد داد راه هشت سال گذشته را تکرار کنید، چرا اسامی همه کسانی که نامه امضا کردند که صدها میلیون دلار در اختیار فلان فرد فاسد قرار بگیرد اعلام نمی کنید؟ شما چند درصد مردم هستید که احساس می کنید قیم مردم هستید، ما اجازه نمی دهیم یک اقلیت با بلندگوهای بلند بخواهند اکثریت را منزوی کنند. شما چه کاره هستید که با پول بیت المال مسلمانان این همه سایت و خبرگزاری درست کردید؟ در چهار سال آینده روحانی نخواهد گذاشت بوق بلندگوها در اختیار این اقلیت باقی بماند. یک بنده خدایی نامه بازرسی کل کشور را راجع به املاک نجومی در سایتش منتشر کرد، چرا او را گرفتید به انفرادی بردید؟ مردم به شما اجازه نمی دهند که به فریب افکار عمومی بپردازید، می گویید پول تقسیم می کنیم، پول را از کجا می آورید؟ از حقوق معلم یا از حقوق پرستار کم می کنید؟ ببخشید اشتباه کردم یک جیب دیگر شما دارید می خواهید از جیب بانک مرکزی دوباره پول بردارید. یک بار 45 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشتند که نتیجه آن تورم 45 درصد بود و دیگر ملت و قانون اساسی اجازه نخواهد داد. ما از سالها دروغ و فریب خسته شده ایم. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما می خواهیم در این کشور اشتغال، سرمایه گذاری و نشاط ایجاد کنیم و گردشگران را بیاوریم اما شما هر روز می خواهید به یک بهانه مردم ایران را از جهانیان جدا کنید در حالی که ایران مرکز جاذبه برای همه مردم جهان است. حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان اینکه مردم می خواهند ممنوعیت ها تمام شود، گفت: برچه مبنایی عکس بزرگان جامعه را ممنوع می کنید؟ با چه قانونی این کار را می کنید؟ آن ماده قانونی را اعلام کنید، ادعا کردید شورای امنیت ملی این کار را کرده است اما من به صراحت گفتم دروغ است.

* روحانی در ورزشگاه شیرودی
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در جامعه ما هر زمان زنان به صحنه آمدند کار را تمام کرده اند گفت: انقلاب نیز زمانی پیروز شد که زنان به خیابان ها آمدند؛ امروز نیز در انتخابات اگر زنان ما به صحنه بیایند و پای صندوق حضور یابند، در انتخابات پیروز خواهیم شد.
حسن روحانی عصر امروز در همایش زنان حامی روحانی در ورزشگاه شیرودی تهران اظهارداشت: حیفم آمد به محضر شما نیایم و خدمت شما سلام و خسته نباشید نگویم؛ امروز ما در یک مقطع بسیار حساس تاریخی قرار داریم و سرنوشت خودمان را در جمعه آینده تعیین می کنیم. در سال 92 راهی را انتخاب کردیم و برگزیدیم و امروز نیز عده ای از ادامه آن شرایط و تحول بیشتر در جامعه ما نگرانند. یک وظیفه بیشتر نداریم و آن اینکه همه باید به پای صندوقهای رای بیاییم؛ اگر همه بیایند ما در انتخابات پیروز می شویم.

* انتقاد کواکبیان از عوام فریبی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی تهمتها و دروغهای مطرح شده در مناظره ها گفت: آنهایی که با عوام فریبی به دنبال تصاحب آرا هستند بدانند که با تهمت و افترا نمی توان قلبهای مردم را تسخیر کرد. مصطفی کواکبیان در همایش امتداد امید در حسینیه آذربایجانیهای شهر تنکابن افزود: دولت روحانی در این چهار سال با اتخاذ سیاستهای خود توانست با حفظ منافع ملی، برچیدن ایران هراسی و بهبود وضع اقتصادی، اقتدار نظام را در دنیا افزایش دهد و نباید گذاشت تا شرایط به گذشته باز گردد.

* اقدامات دولت روحانی در حمایت از روستاییان بسیار ارزشمند است
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی بیش از گذشته از روستاییان حمایت کرده و در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده است. علیرضا محجوب در همایش دهیاران و روستاییان حامی روحانی در مشهد افزود: این توجه باعث شد برای نخستین بار در سال 1395 صادرات کشور بر واردات کشور پیشی بگیرد و صادرات غیر نفتی بر واردات ما در شش ماه نخست پیشی گرفت.

* نماینده مجلس: جناح رقیب روحانی اعتقادی به رای مردم ندارد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باعث تعجب است که جناح رقیب روحانی در عین حال که به رای مردم باور ندارد و آن را زینتی می داند، اما در زمان انتخابات کاندیدا معرفی می کند. حجت الاسلام احمد مازنی در جمع بانوان شهرکرد افزود: درحالی که جناح رقیب به جمهوری اسلامی اعتقادی ندارد و بر حکومت و خلافت اسلامی تاکید دارد و در سالهای دولت اصلاحات در تلاش برای تئوریزه کردن این تفکر بود و آن را در مراکز نظامی به عنوان درسهای اعتقادی به جوانان آموزش می داد همواره در عرصه انتخابات فعال بوده و کاندیدا معرفی می کند.

* مسیر توسعه کشور در انتخابات مشخص می شود
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مسیر پیشرفت، اداره و برنامه های توسعه ای کشور در انتخابات دوازدهم و با مشارکت مردم در پای صندوق های رای معلوم و مشخص می شود. حجت الاسلام مجید انصاری در جمع هواداران حسن روحانی در حسینیه حائری شهر ایلام اظهار کرد: ایران در پیچ مهمی از تاریخ قرار گرفته است و این انتخابات مسیر دهها سال آینده کشور را ترسیم می کند.

* اجرای نمایشهای خیابانی خدمات دولت در مناطق حاشیه ای شهر اراک
رئیس کمیته جوانان ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی گفت: با مشارکت خودجوش هنرمندان مردمی اجرای بیش از ٤٠٠ نمایش با محتوای خدمات دولت تدبیر و امید از روز دوشنبه در مناطق حاشیه ای اراک کلید خورد. صلاح خلج اسدی افزود: ستاد انتخاباتی جوانان روحانی با رویکرد آگاهی بخشی به مردم با استفاده از ابزار هنر و با بهره مندی از توان هنرمندان مردمی اقدام به اجرای نمایش در سطح شهر اراک کرده است.

* فرد بدون سابقه مدیریتی و اجرایی نباید رییس جمهوری شود
فعال سیاسی در استان سمنان گفت: چه اصراری است که برخی افراد بدون داشتن هیچ سابقه اجرایی، مدیریتی و قانون گذاری می خواهند ریاست قوه مجریه را در اختیار بگیرند، اینگونه افراد نباید رئیس جمهوری شوند. حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مداح در جمع حامیان حسن روحانی در سمنان افزود: کسی که به عنوان رییس جمهور قرار است چهار سال بر کرسی قوه مجریه که جایگاهی حساس و مهم است تکیه کند، باید دارای مهارت کافی در این حوزه باشد تا بتواند در حوزه داخلی و بین المللی فعالیت و حرفی برای گفتن داشته باشد و بزرگترین مشکلات را هم مدیریت و رفع کند.

* بعضی منتقدان داخلی حرفهای رئیس جمهوری آمریکا را تکرار می کنند
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی منتقدان داخلی و تخریب کنندگان دولت، حرف های رئیس جمهوری آمریکا را در خصوص برجام تکرار می کنند. مسعود پزشکیان در همایش هواداران حجت الاسلام روحانی در ستاد اصولگرایان معتدل قزوین حل مشکلات کشور با بی اخلاقی و توهین امکان پذیر نیست. منتقدان برجام باید ببینند که اگر این توافق انجام نمی شد وضعیت اقتصادی کشور به کجا می رسید. باید پرسید فرق بین رژیم اسرائیل و ترامپ و عربستان که از برجام عصبانی هستند با کسانی که در داخل از برجام عصبانی هستند چیست؟

* رئیس جمهوری آینده نباید ذهن امنیتی و نظامی داشته باشد
فعال سیاسی حامی حجت اسلام حسن روحانی نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ذهن رئیس جمهوری آینده نباید امنیتی و نظامی باشد، نه اینکه بگوید 'در برخورد با اعتراض دانشجویان، سوار موتور می شویم و با چوب آنها را می زنیم'. علی صالح آبادی در جمع جوانان حامی روحانی در بوشهر افزود: رئیس جمهوری باید به جای برخورد امنیتی با اعتراض دانشجویان، مشکل آنها را بررسی و حل کند.

* اعلام حمایت جامعه کارگری مازندران از حسن روحانی
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعلام ابراز رضایت جامعه کارگری از فعالیت و خدمات دولت یازدهم برای این قشرگفت: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو جامعه کارگری استان مازندران از حسن روحانی حمایت می کند.
نصرالله دریابیگی در نشست با خبرنگاران در ساری افزود: دوران فعالیت دولت یازدهم به تعبیری دوره خاکبرداری مشکلات و مسائل هشت ساله دولت نهم و دهم است و مسئولان با وجود مشکلات عدیده توانستند قدم های خوبی برای رفاه کارگران و آرامش اقتصادی بردارند.

* میرسلیم در برنامه تلویزیونی شبکه خبر
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور منتخب باید از قابلیتها و توانمندهای خود استفاده کند و از معیارها و اختیارات قانونی خود نباید خارج شود. سید مصطفی میرسلیم در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی از زمان دولت موقت با دولتهای زیادی همکاری داشته ام و هرجا که ضعف دیده ام، تذکر لازم را داده ام و همواره از انتقادات سازنده نیز استقبال می کنم.
هرچند که تحریمها برای ما ملالتهایی داشت اما به قول مرحوم امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و تا زمانی که شیطنتهای این کشور وجود دارد ما باید همواره این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا دولت آمریکا آدم شود و لیاقت شناخت انقلاب اسلامی را داشته باشد. نرمش قهرمانانه باعث شد ما به دستاوردهای برجام برسیم و همواره تلاش خواهیم کرد به تعهدات خود در برجام عمل کنیم. ما قصد داریم در مرحله نخست با همه کشورهای همسایه و نیز سایر کشورهای جهان اسلام تعامل داشته باشیم تا از همکاری های خود بهره ببریم و با تمام کشورهایی که تاکنون با ما رفتار خوبی داشتند همکاری خواهیم کرد. وی با اشاره به مزیت های اقتصاد مقاومتی افزود: زمانی که سیاستهای اقتصادی مقاومتی را تهیه می کردیم کلید واژه آن را درون زایی و توجه با قابلیت های داخلی به ویژه نیروی انسانی در نظر گرفتیم و در کنار آن به سایر اصول از جمله منابع خدادی توجه شده تا با مدیریت صحیح نیروی انسانی و شایسته سالاری بتوانیم به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم و با کشورهای جهان نیز مراودات خوبی داشته باشیم. کسی که وارد صحنه خدمت به مردم می شود نباید برای خود کیسه بدوزد و در 4 سال آینده باید رئیس جمهور منتخب و وزرا از خود مایه بگذارند و من و همه وزرا ملکف هستیم تمام دارایی های خود را به رئیس قوه قضاییه اعلام کنیم و مردم نیز بدانند که ما چگونه زندگی می کنیم.

* میرسلیم: دولت فعلی فقط خودش را اداره می کند
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت فعلی کشور را اداره نمی کند بلکه فقط خودش را اداره می کند. سید مصطفی آقا میر سلیم روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی افزود: در حال حاضر دولت توجهی به اداره کشور ندارد. قدمهای خوبی در این دوره توسط دولت برداشته شده که باید از آنها تشکر کرد اما این اقدامات به قیمت کاهش سرمایه گذاری و رشد بیکاری انجام شده است. عدم توجه به پیشنهادهای علمی و دانشگاهی خسارت های زیادی به کشور وارد می کند و این گونه خسارتها که ناشی از تصمیم گیری اشتباه از نظر علمی است پذیرفتنی نیست. افتتاح پروژه ها و طرح در نقاط مختلف کشور باعث افتخار است اما وقتی قرار است راه آهن 3 ماه دیگر در همدان افتتاح شود چه ضرورتی دارد که برای افتتاح با شتاب و توام با تظاهر آن اقدام کنیم. یک سوم سفرهای رئیس جمهور بعد از شروع جریان انتخابات انجام شد. میرسلیم با اشاره به نامگذاری دولت خود بعنوان ' دولت راستی و درستی ' افزود: بدترین توهین به مردم این است که دولتمردان با آنها رو راست نباشند. با آقای روحانی در یک خط سیاسی قرار ندارم اما بعد از موفقیت وی در انتخابات گذشته اولین کسی بودم که به صورت کتبی اعلام آمادگی برای همکاری با وی را کردم. اسناد بالادستی زیادی در کشور تدوین شده اما اجرا نشده است ولی در عین حال در برابر سند 2030 یونسکو و اجرای آن سر تسلیم فرود آورده است. دو سوم سیاستهای اقتصاد مقاومتی به اشتغال بر می گردد اما این دولت به جز گزارش عملکرد فعالیتهای جاری هیچگونه اقدامی برای جلوگیری از رشد بیکاری انجام نداده است. دولت امروز به مردم قول می دهد که در سالهای آینده 950 هزار شغل ایجاد کند. اکنون باید از اقدامات گذشته خود دفاع کنید و به مردم گزارش دهیم که چه اقداماتی در طول سالهای گذشته انجام شده است. باید مردی به میدان بیابد که بتواند به ملت ایران کمک کند. دولت یازدهم فرصتهای کشور را سوزاند به عشق اینکه آمریکا به روی آنها بخندد. میرسلیم با اشاره به اولویتهای خود در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور آینده گفت: در اولین اقدام تکلیف فسادی را که همانند خوره پایه های نظام را از بین می برد را مشخص خواهم کرد. وی با اشاره به اینکه بعضی از نامزدهای انتخابات اعلام می کنند که در صورت انتخاب شدن مبلغ یارانه نقدی را افزایش می دهند گفت: هنوز کسی از زبان من نشنیده که گفته باشم مبلغ یارانه نقدی را افزایش می دهم بلکه پرداخت یارانه حساب و کتاب خاصی دارد.برخی از نامزدهای انتخابات یک بند از این سیاست های هدفمندی یارانه ها را گرفته اند و سایر بندها را رها کرده اند. معتقدم گره مشکلات کشور باز نمی شود مگر اینکه رئیس جمهور در همان مسیری حرکت کند که رهبری است و سپاه پشتیبان او باشد و صدا و سیما هم یار او باشد. هاشمی رفسنجانی 70 سال در انقلاب اسلامی زحمت کشید و آخرین جمله وی به من این بود که با زاویه بین رهبری و دستگاه اجرایی نمی توانیم به موفقیت برسیم و در این صورت مردم معطل می مانند و کارها انجام نمی شود.
1858

اطلاعات تکميلي

خواندن 1461 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب