دوشنبه, 11 بهمن 1395 ساعت 09:28

«کتابواره» منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبا: پس از انتشار کتاب فهرستنامه کتابشناسی های ایران تالیف استاد ایرج افشار و به اهتمام سرکار خانم ایران ناز کاشیان، اینک شاهد انتشار اثر دیگری از مواد گنجینه پژوهشی ایرج افشار هستیم؛ کتابواره (فهرست 5347 مقاله، رساله ، گزارش همایشها و کنگره ها و جزوه های کمیاب موجود در گنجینه). این اثر ارزنده، حاصل تلاش دو نفر از یاران قدیمی استاد افشار و همکاران مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

یعنی آقای عباس مافی و خانم پارکوهی هارطونیان می باشد، مولفان گرانقدر این فهرست با توجه به کاردانی و تجربه سالیان دراز خود اثری گرانقدر به حوزۀ فهرست نگاری عرضه داشتند که مایه خوشنودی و قدردانی است.
کار صفحه آرای این فهرست نیز به نوبه خود بسیار زیبا و چشمگیر است که توسط  خانم مدین عماری و خانم بهاره بادافراس صورت انجام پذیرفته است .
در اهمیت این فهرست که از سوی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی و با همکاری موسسه خانه کتاب  منتشر شده است  استاد افشار در متن واگذاری چنین آورده اند:
«مرکز پس از انتقال کتابخانه، نخست باید به فهرست‌نویسی جزوات و رساله‌ها و مقالات برگرفته شده از مجلات اقدام کند. این کار ازین نظر ضرورت دارد که این گونه آثار کمتر در کتابخانه‌های دیگر نگاهداری شده است یا می‌شود. طبعاًٍ در دسترس قرار گرفتن آنها موجب پیشرفت و گسترش تحقیقات ایرانی خواهد بود، این فهرست پس از تهیه بطور مستقل می‌باید به چاپ رسانیده شود. زیرا به گمان خودم بخش پر فایدتی ازین گنجینه ازین راه به محققان شناسانده می‌شود و محققان مرکز دسترسی به منابعی پیدا می‌کنند که به آسانی در دسترس نبوده است. تعداد این جزوه‌ها احتمالاً به پنج هزار بالغ می‌شود».

کتابواره (فهرست مقاله ها، رساله ها، جزوه های کمیاب گنجیه پژوهشی ایرج افشار سپرده شده به مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی)، پارکوهی هارطونیان، عباس مافی، تهران، خانۀ کتاب،  588صفحه، قطع: وزیری، بها: 350000 ریال، 1395.

منبع: دائره المعارف بزرگ اسلامی

اطلاعات تکميلي

خواندن 2012 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار