سه شنبه, 05 بهمن 1395 ساعت 15:04

همایش و نمایشگاه اسناد ۵۱۵ سال روابط ایران و روسیه برگزار می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 به مناسبت گذشت بیش از پانصد و پانزده سال از روابط میان دو کشور همسایه ایران و روسیه، همایش و نمایشگاه اسناد مشترک تاریخی ایران و روسیه روز دوشنبه ١١ بهمن ماه سال جاری با حضور مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی، فرهنگی و علمی دو کشور در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

مراودات دیپلماتیک بین ایران و روسیه از زمان تشکیل دولت صفویه آغاز و با اعزام سفرا و هیات‌های مختلف سیاسی و تجاری در مدت بیش از پنج قرن تداوم یافت. مناسبات در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در طول تاریخ همواره بر سرنوشت دو کشور و منطقه اثرگزار بوده است. به همین دلیل مسئولین سیاسی و فرهنگی دو کشور بر آن شدند تا ضمن برگزاری همایش تاریخی با حضور اساتید و نخبگان علمی و فرهنگی دو کشور، منتخبی از اسناد روابط دو جانبه موجود در آرشیوهای خود را به نمایش بگذارند.

این همایش با مشارکت مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، آرشیو فدرال روسیه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و مرکز شرق‌شناسی روسیه برنامه‌ریزی شده است.

مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه در خیابان نیاوران، خیابان شهید آقایی واقع است و از پژوهشگران و فرهیختگان علاقه‌مند به شرکت در همایش و بازدید از نمایشگاه اسناد دعوت می‌شود.

منبع: وزارت امور خارجه

اطلاعات تکميلي

خواندن 1804 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار