چهارشنبه, 31 شهریور 1395 ساعت 18:15

16 پلیس در جریان اعتراض به قتل یک سیاه پوست آمریکایی مجروح شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«کر پوتنی» رئیس پلیس شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی آمریکا با تاکید بر اینکه فرد سیاه پوستی که روز گذشته به دست پلیس آمریکا به قتل رسیده بود مسلح بوده است، گفت که در جریان اعتراض ها 16 پلیس زخمی شدند.
به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان (CNN)، وی در یک کنفرانس مطبوعاتی به ارائه جزئیات حادثه روز گذشته پرداخت. در شرایطی که خانواده مقتول سیاه پوست می گویند که او به اشتباه به قتل رسیده و تنها یک کتاب به همراه داشته است، رئیس پلیس شارلوت تاکید کرد که یک اسلحه در محل حادثه یافت شده است.
پوتنی ادامه داد: زمانی که مظنون هشدار مکرر نیروهای پلیس را نادیده گرفت، نیروهای پلیس مجبور به شلیک شدند.
رسانه های آمریکا اعلام کردند که «کیت لامونت اسکات» 43 ساله، غروب گذشته (سه شنبه) 'به اشتباه' مورد اصابت گلوله قرار گرفته بوده است. صدها معترض شب گذشته در اعتراض به قتل اسکات در خیابان های شارلوت دست به تظاهرات زدند.
رئیس پلیس شارلوت امروز چهارشنبه با بیان اینکه گروهی از «اوباش» هم به معترضان پیوسته بودند گفت که در جریان این اعتراض ها 16نیروی پلیس زخمی شدند و به شماری از ماشین های پلیس خسارت وارد شد.
کشته شدن شهروندان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا طی سال های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. تیرماه گذشته یک سیاه پوست در اعتراض به این موضوع پنج افسر پلیس سفید پوست را با استفاده از سلاح تک تیراندازی به قتل رسانده و خود هم در جریان این حادثه کشته شده بود.
به تازگی گروهی از ورزشکاران سیاه پوست لیگ فوتبال حرفه ای آمریکا (NFL) به همین علت هنگام پخش سرود ملی آمریکا نه تنها از جای خود بلند نمی شوند، بلکه دست های خود را به نشانه اعتراض بالا می برند.
اروپام ** 9386 **1485
مترجم : مهران معینی جم**انتشار دهنده:فریبا مدنی

اطلاعات تکميلي

خواندن 2792 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار