چهارشنبه, 31 شهریور 1395 ساعت 15:25

سارکوزی برای شرکت دررقابت مقدماتی ریاست جمهوری واجد شرایط اعلام شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مقامات فرانسوی امروز چهارشنبه اعلام کردند، 'نیکلای سارکوزی' رئیس جمهوری پیشین این کشور و شش نفر دیگر برای شرکت در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه، واجد شرایط اعلام شدند.
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'آلن ژوپه' نخست وزیر دوره ریاست جمهوری 'ژاک شیراک'، رقیب اصلی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به شمار می رود.
'فرانسوا فیون' نخست وزیر پیشین، 'ناتالی کوسیوسکو موریزه' تنها نامزد زن، 'ژان فرانسوا کوپه' رئیس سابق حزب «اتحاد جنبش مردمی»، 'برونو لومر' وزیر پیشین کشاورزی و 'ژان فردریک پوآسون' رهبر حزب دمکرات مسیحی فرانسه از دیگر نامزدهای تایید شده برای رقابت در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری فرانسه هستند.
انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان فرانسه قرار است در روزهای 20 و 27 نوامبر (30 آبان و 7 آذر) برگزار شود. نامزدهای این حزب با کسب حمایت 20 نماینده مجلس، 2 هزار و 500 هوادار حزبی و 250 نخبه سیاسی، واجد شرایط شرکت در انتخابات مقدماتی می شوند.
سارکوزی ماه پیش گفته بود، در صورت پیروز شدن در رقابت های مقدماتی حزبش در پاییز امسال، سال آینده نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهد شد.
سارکوزی 61 ساله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 مغلوب 'فرانسوا اولاند'، رقیب سوسیالیست خود شد که اکنون رئیس جمهوری فرانسه است اما میزان نارضایتی عمومی از دولت او به شدت افزایش یافته است.
به گزارش رویترز، سارکوزی این خبر را در آستانه انتشار کتاب تازه اش با نام 'همه چیز برای فرانسه' اعلام کرده است.
سارکوزی سیاستمداری جنجالی است که در میان رای دهندگان راستگرای فرانسه، هم طرفدار و هم مخالف سرسخت دارد.
سارکوزی دفاع از هویت فرانسوی، احیای بازار رقابتی از دست رفته و اعمال حاکمیت دولتی را از جمله اهداف خود در انتخابات بعدی اعلام کرده است.
سارکوزی در حالی نامزدی خود در انتخابات آتی فرانسه را اعلام می کند که قرار است به اتهام فساد مالی و اعمال نفوذ سیاسی محاکمه شود.
اروپام**
شبس** 1088**1485
مترجم:صفا فقیه**انتشار دهنده:فریبا مدنی

اطلاعات تکميلي

خواندن 487 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار