پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 09:30

مشکل اصلی کشور مسائل سیاسی، اقتصادی نیست بلکه چالش اخلاقی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع های امروز جامعه ایران مسائل سیاسی و اقتصادی نیست، گفت: مشکل اصلی کشور هم اکنون چالش اخلاقی است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدرضا صالحی امیری چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام استاد که از سوی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل کتابخانه ملی برگزار شده بود، افزود: پیروی و بکارگیری از رهنمودهای استاد علامه طباطبایی می تواند بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در جامعه ما افراد از یکدیگر فاصله گرفته اند، چهره ها درهم و عبوس است، کسی به کسی سلام نمی کند و حتی همسایه ها در یک مجتمع یکدیگر را نمی شناسند.

وی با بیان آنکه هم اکنون آسیب هایی نظیر طلاق، بیماری ایدز و ناامنی در جامعه افزایش یافته است، تاکید کرد: جامعه ایران نیازمند بازنگری اخلاقی است ، هرچند اساتید دانشگاهی در این زمینه رسالت مهمی برعهده دارند.

صالحی امیری با اشاره به توانمندی های کتابخانه ملی گفت: در این کتابخانه ٢.٧ میلیون جلد کتاب، پنج میلیون نشریه، ٣٨هزار نسخه خطی، ٣٥ هزار نسخه سنگی،٢٠٠ هزار پایان نامه و ١١ کیلومتر سند از ٧٠٠ سال گذشته موجود است.

وی افزود: کتابخانه ملی دارای دو بال است، یک بال خدمات که روزانه به یک تا سه هزار مراجعه کننده خدمات ارائه می دهد و بال دوم اندیشگاه در کتابخانه ملی است.

وی ادامه داد:بال دوم محل تلاقی و تعاطی افکار است.

رئیس کتابخانه ملی در پایان گفت: کتابخانه ملی فقط سه روز در سال تعطیل است و در تمام سال آماده ارائه خدمات فرهنگی به فرهیختگان جامعه است.

اقتصام(3)9123**1558

اطلاعات تکميلي

خواندن 1041 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار