چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 16:01

سفیر ونزوئلا: نمایشگاه کتاب تهران پنجره ای باز از سوی ایران به جهان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سفیر ونزوئلا در تهران گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با رویکرد گفت وگو با جهان در واقع پنجره ای باز از سوی ایران به دنیاست.
آمه نوتپ زامبرانو کونتراس روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا حضور کشورهای مهم مانند ژاپن و فرانسه در این رویداد معتبر فرهنگی را که بزرگترین نمایشگاه کتاب منطقه وجهان است نشان دهنده تعامل سازنده ایران با جهان خواند.

سفیر ونزوئلا در تهران که برای سومین بار در سالهای گذشته در نمایشگاه کتاب شرکت می کند این امر را مایه افتخار برای خود دانست و گفت: شور و هیجان جوانان ایرانی دراین نمایشگاه ستودنی است.

کونتراس افزود: ایران کشوری صلح طلب است که همیشه به دنبال ثبات در منطقه بوده وبا برگزاری این نمایشگاه می خواهد اتحاد کشورها را تقویت و دیدگاههای آن را به یکدیگر نزدیکتر سازد.

وی به پیشنهاد آقای روحانی رییس جمهوری ایران درباره گفت وگو با جهان اشاره کرد و گفت:

پیشنهاد گفت وگوی تمدن ها نیز پیشتر از سوی ایران مطرح شده بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز حمایت خود از آن را اعلام کردند.

سفیر ونزوئلا به شعار نمایشگاه کشور خود مبنی بر' ونزوئلا امید است' اشاره کرد و گفت: شعار ما نشات گرفته از پیام ایران و همان امید برای جهانیان است.

کونتراس نمایشگاه کتاب تهران را حامل پیام صلح برای جهانیان دانست و گفت: کشورهای شرکت کننده در این رویداد فرهنگی نیز در جست وجوی صلح هستند و گفت وگو را بهترین راه حل برای بحران های منطقه می دانند.

وی همچنین به تجاوز نظامی عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: همه کشورها باید به حقوق بین الملل احترام بگذارند هیچ کشوری نمی تواند به دیگر کشورها زور بگوید این همان چیزی است که ما و ایران به دنبال آن هستیم .

کونتراس خواستار حل بحران در کشورهای سوریه، فلسطین ، عراق و یمن از طریق گفت وگو شد.

سفیر ونزوئلا ابراز امیدواری کرد که چنین نمایشگاههای فرهنگی همه ساله در کشورش برگزار شود.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

خاورم** 1453**1010

اطلاعات تکميلي

خواندن 1203 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار