چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 16:01

«بانوی انتظار» به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر پژوهشی موسسه فرهنگی، هنری پیام آزادگان گفت: مجموعه 10 جلدی «بانوی انتظار» خاطرات همسران آزادگان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
فرزانه قلعه قوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتشارات پیام آزادگان با 70 عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

وی با بیان اینکه این موسسه مجموعه 10 جلدی «بانوی انتظار» را در نمایشگاه امسال عرضه می کند، افزود: هر جلد از این مجموعه به خاطرات یکی از همسران آزادگان همچون صدیقه خارا همسر مهرعلی دستجردی، معصومه کریمی همسر سیدرحیم حسینی، آذر زندی همسر محی الدین مطهری، مریم زارعی همسر علی محمدزارعی، زهرا رسولی همسر حسین صادقی اختصاص دارد.

قلعه قوند ادامه داد: در این مجموعه خاطرات فاطمه صدیقی همسر ناصر شفیعی، خورشید شیخ لر همسر حسین شیخ لر، شهناز عامری همسر اصغر میرزایی، شهناز حسین زاده همسر خسرو کیایی منش، فاطمه رجبی همسر ابوالقاسم علی حسینی نیز از دوران انتظار برای بازگشت همسرانشان از اسارت بازگو شده است.

مدیر پژوهشی موسسه فرهنگی، هنری پیام آزادگان هدف از انتشار این مجموعه را معرفی سبک زندگی همسران آزادگان، صبر و انتظار، عفاف و پاکدامنی آنان، ازدواج آسان، شیوه تربیت فرزندان و نقش آن در تحکیم خانواده دانست و گفت: در تلاش هستیم با انتشار این مجموعه به نسل جوان بگوییم در زندگی صبور باشند که این ویژگی می تواند ضامن تحکیم خانواده باشد.

قلعه قوند افزود: مجموعه دوم خاطرات همسران اسرا و آزادگان نیز در حال گردآوری است و بزودی منتشر خواهد شد.

وی بیان کرد: «من همان عبدالله هستم» به نویسندگی عبدالله تاج فر از دیگر کتاب های انتشارات پیام آزادگان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، این کتاب نگاه دقیق، ظریف و تحلیلی نسبت به آغاز جنگ تحمیلی داشته و نقش بنی صدر را در عملیات ها، شکست ها و کشته های جنگ تحمیلی به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار داده است.

مدیر پژوهشی موسسه فرهنگی، هنری پیام آزادگان گفت: «برای عاطفه» به نویسندگی فاطمه زهرا حاتمی روایت زندگی آزاده محمدرضا کائینی و «آوازهای ناتمام» به نویسندگی کتایون معمار روایت خاطرات داستانی از زندگی آزاده حسن کاغذگران با تاکید بر نقش موثر سیدآزادگان علی اکبر ابوترابی فر در دوران اسارت از دیگر کتاب های این موسسه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

قلعه قوند با اشاره به ارایه کتاب «روزگار آشنا» به نویسندگی عادله ارشادی مقدم در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: این کتاب ضمن روایت خاطرات آزاده قادر آشنا که در 16 سالگی اسیر شده بود، نقش شجاعت و آزادگی، ایثار، مقاومت، ابتکارات به کار برده شده برای زندگی در اردوگاه ها را در قالب خاطرات داستانی بیان می کند.

وی کتاب طنز تصویری «کشکول در بند» به قلم آزاده حسن نوری(زید) و تصویرگری آزاده عباس فلاحتی را از دیگر کتاب های ارایه شده انتشارات پیام آزادگان در نمایشگاه امسال برشمرد و افزود: در این کتاب، صحنه هایی از اردوگاه های اسرا و ماجراهایی که در این اردوگاه ها رخ داده، در قالب شعر طنز روایت شده است.

قلعه قوند درباره ارایه کتاب «خرداد می شود» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اکثر کتاب ها در حوزه دفاع مقدس و آزادگان با موضوع خاطرات اسرای ایرانی در عراق نگاشته شده اما کتاب «خرداد می شود» به قلم ناصر صارمی خاطرات اسرای عراقی در ایران را به صورت مستند در قالب داستان های کوتاه روایت می کند.

وی بیان کرد: «خاطرات ترک خورده» خاطره نویسنده آزاده جانباز چنگیز(کمیل) بابایی، «سرباز کوچک امام» روایت زندگی آزاده مهدی طحانیان به قلم فاطمه دوستکامی، «حجت اسلام» به قلم بیژن کیانی و «ابر فیاض» به قلم علی علیدوست قزوینی مجموعه ای از خاطرات آزادگان و افراد مختلف از حجت الاسلام مرحوم علی اکبر ابوترابی نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.

قلعه قوند افزود: مجموعه چهار جلدی «ستاره های دنباله دار»، راوی زندگی آزاده ای به نام بهارستانی به قلم موژان نادریان (در حوزه کودک و نوجوان)، «زخم عشق» خاطرات اسارت نویسنده کتاب سرفراز عبداللهی از دوران اسارت، «17 سالگی ام» مجموعه خاطرات دوران اسارات حسن تاجیک شیر به قلم احمد یوسف زاده، نیز از دیگر آثار تجدید چاپ شده انتشارات پیام آزادگان است که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شوند.

مدیر پژوهشی موسسه فرهنگی، هنری پیام آزادگان گفت: این موسسه در سال 93، سال پرکاری در حوزه نشر داشته و تلاش کرده جامعه آزادگان را به خارج از مجموعه معرفی کند.

موسسه فرهنگی، هنری پیام آزادگان در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در راهرو 27، غرفه 40 میزبان علاقه مندان است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت و گو با جهان» از 16تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

تهرام/7245 /1348/1358

اطلاعات تکميلي

خواندن 1244 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار