چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 09:11

۱۸ اردیبهشت روز عمان در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه از سوی برگزارکنندگان بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب روز عمان نامگذاری شد که  اجرای برنامه‌های متعددی را در این روز به دنبال دارد.

در نمایشگاه کتاب ۲۸، هر روز به یک کشور شامل ایتالیا، عمان، مکزیک، فرانسه، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص یافته است.

بر این اساس جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه (برابر با ۸ می) روز عمان اعلام شده است. عمان که در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مهمان ویژه است برنامه‌های گسترده‌ای را در این روز برگزار می‌کند. چنانچه تالار گفت‌وگو در نیم‌طبقه شبستان مصلی، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰میزبان نشست «بررسی ادبیات کشورهای منطقه اکو» با حضور پروفسور «افتخار عارف» و دیگر کارشناسان خواهد بود.

نشست «تسامح دینی» نیز از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۲۰ در سرای اهل قلم با سخنرانی «محمد بن سعید المعمری»، مشاور علمی وزارت اوقاف و امور دینی عمان و نماینده‌ای از دانشگاه ادیان و مذاهب برپا می‌شود.

سرای اهل قلم در روز عمان یک نشست تخصصی با عنوان «ادبیات عرب» را نیز میزبانی خواهد کرد. در این نشست که از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۲۰ برپاست، «محسن بن حنود الکندی»، استاد ادبیات دانشگاه سلطان قابوس و بتول مشکین‌فام، دانشیار گروه ادبیات دانشگاه الزهرا  به ارائه نظریات خود می‌پردازند.

در روز عمان برنامه شعرخوانی شاعران ایرانی و عمانی نیز اجرا می‌شود که در آن «محمد بن مسلم»، «فاطمه بنت الشیدیه»، «موسی بیدج» و «گروس عبدالملکیان» شاعران مطرح دو کشور به خواندن آثار خود می‌پردازند. این برنامه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۲۰ در سرای اهل قلم اجرا خواهد شد.

همچنین «عزان بن قاسم بوسعیدی»، مدیرکل پژوهش‌های سازمان ترویج بهره‌وری و گسترش صادرات، همراه با عادل پیغامی، معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) به نمایندگی از ایران نشست «روابط اقتصادی بین ایران و عمان» را جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در سرای اهل قلم از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۱۵ برگزار می‌کنند.

در این روز از ساعت ۱۵:۱۵ تا ۱۵:۳۰ مراسم پذیرایی و بازدید از غرفه عمان نیز در سرای اهل قلم برپا می‌شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برگزار می‌شود.

لیزنا

اطلاعات تکميلي

خواندن 1116 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار