سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 11:45

وزیر فرهنگ عمان: نمایشگاه کتاب پنجره ای به سوی همزیستی فرهنگی ملت ها است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عمان به اهمیت و جایگاه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه ها پنجره ای به سوی گفت و گو، تبادل آرا و همزیستی فرهنگی ملت ها خواهد بود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، عبدالحمید بن منصورالحسنی روز سه شنبه درآیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با حضور رییس جمهوری، وزیر ارشاد و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در محل این نمایشگاه در حال برگزاری است، ضمن قدردانی از دعوت جمهوری اسلامی از عمان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه، حضور خود و هیات همراه را در این رویداد بزرگ فرهنگی، افتخار بزرگی دانست.

وی افزود: نمایشگاه های کتاب در گوشه گوشه جهان برگزار می شود از این رو این رویداد فضای گسترش روابط و نزدیکی فرهنگ ها ره با دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اکنون که اختلافات و درگیری ها جهان را سیاه کرده، نیاز به تبادل آرا و گفت و گوی بیشتر بین ملل مسلمان داریم.

به گفته الحسنی، دولت عمان همواره ریشه های همکاری با جهان از جمله کشورهای مسلمان دنبال می کند.

این مقام عمانی گفت: در راستای سیاست های کشورمان تلاش داریم پیگیر ایجاد روابط با ملت های جهان براساس دید باز و احترام دیگر کشورها در جهت نشر اسلام و احترام به مسلمانان قدم برداریم.

الحسنی ابراز امیدواری کرد که مشارکت و حضور عمان در این نمایشگاه با نگاه فرهنگی، علمی و هنری باعث شود بازدیدکنندگان و حاضرین در این نمایشگاه به نتایج علمی، فرهنگی مطلوبی از کشور عمان دست یابند.

وی خطاب به رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران و عمان روابط دوستانه ای دارند و زاییده امروز نیست، بلکه روابط ما ریشه دار است و امیدوارم در آینده پربارتر شود.

به گفته وی، روابط دو کشور و تلاش رهبران و مسئولان در منطقه شکوفاتر خواهد شد.

منصور الحسنی با اشاره به اینکه روابط ما خاص فرهنگی نیست؛ گفت: ما در زمینه های سیاسی و اقتصادی بویژه در زمینه گاز، پزشکی، حمل و نقل، توریست و رسانه ای رابطه داشته و بر تعمیق آن تاکید داریم.

وی اضافه کرد: ما همواره دارای همکاری های دوجانبه فرهنگی بوده ایم و از آن جمله می توان به حضور دو طرف در نمایشگاه های مختلف کتاب، امضای سندهای همکاری بین خبرگزاری ها، همکاری رادیو و تلویزیون و وجود یک صفحه در روزنامه عمان مختص روزنامه های ایران اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عمان در بخش دیگری، با بیان اینکه ما همواره تلاش داریم روابط دو کشور را گسترش و ارتقا دهیم، مهمترین عامل تحکیم این روابط را دیدار رهبر عمان با رییس جمهوری ایران عنوان کرد.

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از عمان به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه از همگان دعوت کرد از فعالیت های کشور عمان در این نمایشگاه شامل ایجاد گفت و گو، ارائه نسخ خطی و فیلم های مستند و صنایع دستی دیدن کنند.

وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ عمان همگان را به شب عمان که پنجشنبه 18 رجب در برج میلاد برگزار می شود نیز دعوت کرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران با ارائه حدود 500 هزار عنوان کتاب در دو بخش داخلی و خارجی از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران با شعار خواندن و گفت و گو با جهان برای عموم علاقه مندان گشایش می یابد.

فراهنگ**1355**9187**د.ت**1027

اطلاعات تکميلي

خواندن 1300 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار