سه شنبه, 24 فروردين 1395 ساعت 14:04

نسخه الكترونیكی و دیجیتال كتاب خواص الاشیاء اثر بختیشوع بن جبرئیل تولید شد.

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان عربی در موضوع "طب سنتی"در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :

  • نام کتاب : خواص الاشیاء

  • پدیدآورنده : بختیشوع بن جبرئیل

  • منبع اصلی (ناشر) : نسخه خطی

  • ناشر دیجیتالی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

  • زبان : عربی

  • نوع کتاب : دیجیتالی

  • تعداد جلد : 1

  • تعداد صفحات : 159

  • هزینه مشاهده : رایگان

  • توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
    خواص الاشیا اشاره: شماره بازیابی : 5-15745 امانت : امانت داده می شود سرشناسه : بختیشوع بن جبرئیل، قرن3ق. عنوان و نام پدیدآور : خواص الاشیا[نسخه خطی]/ بختیشوع بن جبرئیل آغاز ، انجام ، انجامه : آغاز:بسمله. چنین گویند که چون مامون الرشید در بغداد بخلافت بنشست رسولان و حاجبان را از هر طرفی... انجام:افتاده :... مستقیم فعل... بقراط حکیم گوید ... مشخصات ظاهری : برگ60ب-101(115برگ)، 15سطر: 93×155؛ قطع: 120×195 یادداشت مشخصات ظاهری : نوع و درجه خط:نستعلیق نوع کاغذ:فرنگی نخودی تزئینات متن:عناوین به شنگرف نوع و تز ئینات جلد:تیماج سرمه ای، یک لا، مجدول، اندرون جلد آستر کاغذی معرفی نسخه : کتابی است در طب درباره خواص و مضرات داروها و گیاهان و خوردنیها، شرابها و معجونها و همچنین گرمابه رفتن، فصد کردن، حجامت کردن، دارو خوردن و شهوت راندن و مانند آن که به کار افراد می آید و علت بیماریها. این کتاب به فرمان مامون الرشید توسط بختیشوع بن جبرئیل که از کتاب حکمای قدیم چون محمد بن زکریا، ارسطاطالیس حکیم، جالینوس، بقراط، مهراس، هرون حسین بن محمد اسحق و دیگر حکمای قدیم جمع آوری کرده تالیف شده است. توضیحات نسخه : نسخه بررسی شده .اردیبهشت 86 .برخی از اوراق وصالی شده و در برخی از اوراق آب افتادگی و پاک شدن خطوط به چشم می خورد. یادداشت کلی : زبان: فارسی این کتاب بدرخواست مامون الرشید تالیف شده است. صحافی شده با : : ذخیره خوارزمشاهی/ اسماعیل بن حسن جرجانی1075139 موضوع : پزشکی گیاهان دارویی هذا الکتاب ...: مقدّمه مصحّحین ؛ [مقدمه مولف]؛ باب اوّل در شراب ها و ربّ ها؛ باب دویم در لعوقات ؛ باب سیوم در مربّیات ؛ باب چهارم در جوارشات ؛ باب پنجم در معاجین و تریاقات ؛ باب ششم در اطریفلات ؛ باب هفتم در مفرّحات ؛ باب هشتم در اقراص ؛ باب نهم در حبوبات ؛ باب دهم در سفوفات ؛ باب یازدهم در ایارجات ؛ باب دوازدهم در شیافات ؛ باب سیزدهم در سعوطات و نطولات ؛ باب چهاردهم در داروهای متفرّقه ؛ باب پانزدهم در غرغره و داروی قی ؛ باب شانزدهم در داروهای چشم ؛ باب هفدهم در مطبوخات ؛ باب هجدهم در حقنه ها؛ باب نوزدهم در روغن ها؛ باب بیستم در مرهم ها؛ [باب بیست و یکم][106] اسامی مرکّبات

    مشاهده صفحه دانلود کتاب

    اطلاعات تکميلي

    • منبع الکترونیکی: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
    خواندن 965 دفعه

    نظر دادن

    از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

    آخرین اخبار

    اخبار انتشارات دیجیتال

    پربازدیدترین اخبار