دوشنبه, 18 آبان 1394 ساعت 06:31

كتاب الكترونیك فرخ نامه : دایره المعارف علوم و فنون و علوم غریبه اثر ابوبکر مطهر جمالی یزدی در دسترس محققان قرار گرفت.

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان فارسی در موضوعات "کیمیاء" و "رمل و فال" و "دایره المعارف" در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :

  • نام کتاب : فرخ نامه : دایره المعارف علوم و فنون و علوم غریبه

  • پدیدآورنده : ابوبکر مطهر جمالی یزدی

  • منبع اصلی (ناشر) : امیرکبیر

  • ناشر دیجیتالی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

  • زبان : فارسی

  • نوع کتاب : دیجیتالی

  • تعداد جلد : 1

  • هزینه مشاهده : رایگان

  • توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
    فرخ نامه : دایره المعارف علوم و فنون و عقاید مشخصات کتاب: سرشناسه : جمالی یزدی، مطهر بن محمد، قرن 6ق.، قرن ، . عنوان و نام پدیدآور : فرخ نامه : دایره المعارف علوم و فنون و عقاید / تالیف ابوبکر مطهر جمالی یزدی ؛ به کوشش ایرج افشار. وضعیت ویراست : [ویراست ؟]. مشخصات نشر : تهران : امیرکبیر ، 1386. مشخصات ظاهری : بیست و هفت، 412ص. : جدول، نمونه. فروست : امیرکبیر ؛ 4293. شابک : 66000ریال : 978-964-00-1064-8 وضعیت فهرست نویسی : فاپا یادداشت : ص. ع. لاتینی شده: (Abu - Bakr Mutahhar Jamal l- ye Yazdi. Farrokh nameh (encyclopedie des sciences du vie sieilc de 1 hejire. یادداشت : چاپ دوم. یادداشت : نمایه. یادداشت : کتابنامه به صورت زیرنویس. موضوع : دایره المعارف هاوواژه نامه ها -- متون قدیمی تا قرن 14. موضوع : علوم -- دایره المعارف ها -- متون قدیمی تا قرن 14 شناسه افزوده : افشار، ایرج، 1304 - ، مصحح. رده بندی کنگره : AE36 /ج8ف4 1386 رده بندی دیویی : 039 شماره کتابشناسی ملی : 1028024 عناوین اصلی کتاب شامل: یادداشت ناشر؛ فهرست مطالب ؛ مقدّمه[1]؛ یادداشت تازه ؛ [سرآغاز]؛ قالت اول در منافع انسان و بهایم،؛ مقالت دوم در منافع طیور و هوام و حشرات ؛ مقالت سوم در منافع الاشجار و الاسفرهم[278] و البقول و الحبوب و الغلات[279] و ما یشبهه[280]، هفت فصل است ؛ مقالت چهارم اندر حشایش، و در آن دو فصل ؛ مقالت پنجم در صموغ بیست و دو نام ؛ مقالت هفتم در معرفت داروها و طبع آن و عطرها، دو فصل است ؛ مقالت هشتم در روغنها و دانستن علم فراست[703]، دو فصل است ؛ مقالت نهم در معرفه الاکتاف و مدخلی در نجوم و معرفت موافقت (و مخالفت، بر سه فصل)؛ مقالت دهم در اختلاجات اعضاء و جدول حیات و ممات و معانی الفاظ پهلوی، سه فصل است ؛ فصل اول در دانستن زهرها؛ مقالت دوازدهم در محلول کردن زر و مروارید و طلق و شبه، چهار فصل است ؛ مقالت سیزدهم در عجوبها[1167] که خداوندان زرق نمایند در کتابی که زینه الکواکب[1168] خوانند، (بر دو فصل)؛ مقالت چهاردهم در خواتیم الکواکب ؛ پیوست ؛ توضیحات و اصلاحات ؛ [فهرستها]

    مشاهده صفحه دانلود کتاب

    اطلاعات تکميلي

    • منبع الکترونیکی: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
    خواندن 1395 دفعه

    نظر دادن

    از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

    آخرین اخبار

    اخبار انتشارات دیجیتال

    پربازدیدترین اخبار