یکشنبه, 17 آبان 1394 ساعت 11:41

نسخه تمام متن (full text) كتاب رساله افیونیه اثر عمادالدین محمود طبیب شیرازی با امكانات تحقیقاتی فراوان منتشر شد.

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان فارسی در موضوعات "دارو شناسی" و "گیاه شناسی" و "طب سنتی" در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :

  • نام کتاب : رساله افیونیه

  • پدیدآورنده : عمادالدین محمود طبیب شیرازی

  • منبع اصلی (ناشر) : موسسه مطالعات تاریخ پزشکی

  • ناشر دیجیتالی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

  • زبان : فارسی

  • نوع کتاب : دیجیتالی

  • تعداد جلد : 1

  • هزینه مشاهده : رایگان

  • توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
    رساله افیونیه مشخصات کتاب: سرشناسه : عمادالدین شیرازی، محمود بن مسعود، قرن 10 ق. عنوان و نام پدیدآور : رساله افیونیه/ تالیف عمادالدین محمدبن مسعود شیرازی. مشخصات نشر : تهران: موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل، 1384. مشخصات ظاهری : 110ص. یادداشت : این کتاب با حمایت حوزه معاونت آموزشی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است. موضوع : پزشکی سنتی موضوع : پزشکی -- متون قدیمی تا قرن 14 موضوع : گیاهان دارویی -- متون قدیمی تا قرن 14 موضوع : پزشکی اسلامی شناسه افزوده : موسسه مطالعات تاریخ پزشکی٬ طب اسلامی و مکمل رده بندی کنگره : R135 /ع8ر45 1384 رده بندی دیویی : 610 شماره کتابشناسی ملی : 2503270 عناوین اصلی کتاب شامل: طرح چند مرکزی احیای میراث مکتوب طب سنتی ایران گام دوازدهم ؛ فهرست مطالب ؛ پیشگفتار [کلام استاد دکتر مهدی محقق]؛ مقدّمه مصححان ؛ [مقدمه مولف]؛ باب اوّل در ماهیّت و طبیعت و خواصّ افیون از قول اطبّاء و در او سه مسأله است.؛ باب دوم در صفات افیون خالص و طرق امتحانات آن ؛ باب سوم در منافع و مضارّ او از حکما و اطبّای کبار؛ باب چهارم در علاج آنکه افیون مقدار قاتل خورده باشد؛ باب پنجم در بیان سبب نشاط و کیفیّت آن و منشأ اعتیاد؛ باب ششم در منافع افیون ؛ باب هفتم در مضارّ افیون ؛ باب هشتم در دفع مضرّت های افیون به قدر امکان ؛ باب نهم در دفع عادت افیون ؛ باب دهم در بیان حالاتی که بعد از ترک معتاد حاصل می شود؛ باب یازدهم در معالجات این حالات ؛ باب دوازدهم در طریق خوردن افیون در وقت بیماری ؛ باب سیزدهم طریق خوردن افیون قبل از طعام یا بعد از طعام ؛ باب چهاردهم در طرق استعمال افیون در شب های رمضان ؛ تراکیبی که در آن افیون داخل است ؛ فصل در منافع مسکرات ؛ مطلوب هشتم در ذکر بعض ادویه که تفریح و اسکار هر دو کند؛ خاتمه در جلاب ؛ ضمیمه ها

    مشاهده صفحه دانلود کتاب

    اطلاعات تکميلي

    • منبع الکترونیکی: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
    خواندن 2547 دفعه

    نظر دادن

    از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

    آخرین اخبار

    اخبار انتشارات دیجیتال

    پربازدیدترین اخبار