چهارشنبه, 11 شهریور 1394 ساعت 14:24

EBOOK كتاب آتشک اثر عمادالدین محمود طبیب شیرازی در انواع فرمتها پركاربرد در فضای مجازی منتشر شد.

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان فارسی در موضوع "طب سنتی"در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :

  • نام کتاب : آتشک

  • پدیدآورنده : عمادالدین محمود طبیب شیرازی

  • منبع اصلی (ناشر) : نسخه خطی

  • ناشر دیجیتالی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

  • زبان : فارسی

  • نوع کتاب : دیجیتالی

  • تعداد جلد : 1

  • هزینه مشاهده : رایگان

  • توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
    آتشک مشخصات کتاب: شماره بازیابی : 5-15731 امانت : امانت داده می شود شماره های شناسایی دیگر : 482 سرشناسه : عمادالدین شیرازی، محمود بن مسعود، قرن 10 ق. عنوان و نام پدیدآور : آتشک[نسخه خطی]/ عمادالدین محمود طبیب شیرازی آغاز ، انجام ، انجامه : آغاز:بسمله. الحمدلله المحمود فی کل فعاله و الصلوه ... اما بعد چون مرضیکه معروفست بآتشک در زمان سابق نبود و از اطبا مصنف کنایش کسی مشاهده... انجام:... در آتشک و ادویه او نیز بهمین شیوه مسلوک شده است و اتفاقا مجموع اهل خبرت و تجربه بران اتفاق کرده اند تمت بعون الملک الوهاب مشخصات ظاهری : برگ33ب- 48(88برگ)، 19سطر: 100×190؛ قطع: 145×230 یادداشت مشخصات ظاهری : نوع و درجه خط:شکسته نستعلیق نوع کاغذ:فرنگی نخودی نوع و تز ئینات جلد:میشن قهوه ای تیره، مقوایی، زنجیره های ضربی به زر، وسط جلد درون کادر زنجیری به زر نوشته C.F.M، اندرون جلد آستر کاغذی خصوصیات نسخه موجود : حواشی اوراق:نسخه در حاشیه تصحیح شده است. یادداشت های مربوط به نسخه :بعد از این رساله چند دستور دارویی نیز برای بیماری آتشک نوشته شده است. معرفی نسخه : کتابی است درباره بیماری آبله که مؤلف آن را در مشهد مقدس در چهار فصل تالیف کرده است: 1- حدود نامهای اتشک و طرق حدوث آن 2- علامات 3- اسباب 4- معالجات، خاتمه در طلاها که بر جرب نافع است. مؤلف در مقدمه از میر بهاءالدوله نوربخشی که مختصری درباره این بیماری در کتابش آورده و همچنین از ملا شریف الدین حسین شیرازی که بیشتر اوقاتش را صرف افیون می کرده و توجهی به کار تالیف نداشته نیز یاد کرده است. توضیحات نسخه : نسخه بررسی شده .اوراق از جلد جدا شده است. یادداشت کلی : زبان: فارسی منابع اثر، نمایه ها، چکیده ها : مرعشی 2 :261، مجلس 19 : 288 صحافی شده با : : دستور الفصد/ محمد بیگ1074490 موضوع : آبله عناوین اصلی کتاب شامل: [هویت کتاب]؛ مشخصات کتاب ؛ نگاهی کوتاه به حیات و آثار عماد الدین محمود بن مسعود بن محمود شیرازی ؛ [مقدمه]؛ [در تعریف مرض آتشک]؛ [در سبب پیدایش آتشک و سبب نامگذاری آن]؛ [اختلاف اطباء در تطبیق آتشک به امراضی که در کتب مذکور است]؛ [علامات مرض آتشک]؛ فصل در اسباب این مرض ؛ [علاج آتشک]؛ فصل در بعضی قوانین علاج مطلق این مرض ؛ اما مجمل علاج اقسام این مرض [و ذکر زیبق]؛ و اما تجربه این حقیر این نسخه در اکثر انواع کثیر النفع عظیم الفواید است ؛ در ذکر سبب تاثیر زیبق و نفع او درین مرض ؛ [و اما اولان دو چیز که عمده بودند در تسقیه و از بیخ چینی بود]؛ خاتمه در طلایی که از برای جرب بغایت نافع است ؛ [مطلب پایانی]

    مشاهده صفحه دانلود کتاب

    اطلاعات تکميلي

    • منبع الکترونیکی: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
    خواندن 931 دفعه

    نظر دادن

    از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

    آخرین اخبار

    اخبار انتشارات دیجیتال

    پربازدیدترین اخبار